tisdag 17 februari 2015

När man ändå är i farten..

Då var den äntligen här, den berömda fettisdagen. Jag äter semlor på den dagen och bara då. Knasigt va? Först sms:ade jag chefen -Visst bjuder företaget på semlor i dag? Självklart och du, köp en bukett tulpaner också fick jag till svar. Sagt och gjort jag var snabbt på plats i butiken så att semlor och blommor stod på plats till lunchrasterna.
 
 GOTT! Tack chefen!(jag tror att du läser detta) Eftersom jag nu är ytterst sparsam med socker, vitt bröd, ja kolhydrater med andra ord så reagerade magen på en gång. Men vad sjutton, det får man ta en sådan här dag.
 
Efter jobbet så hade jag en träff med två galet roliga kvinnor.(hoppas ni läser detta) Jag blev bjuden på fika, ja gissa vad? Jo wiener semla, hemgjord mandelmassa spetsad med cointreau. Såå jäkla gott! Nu är magen ännu värre,  men semestern i morgon  uppväger allt. Att få skratta hjärtligt i timmar, prata om allt mellan himmel och jord, väger också upp. Jag menar det, kan ju inte bli bättre. Tack snälla, roliga, kloka och underbara Irené och Nettan.
  

4 kommentarer:

  1. Gaaahhh, så gott! Tyvärr ingen semla igår, men det äter jag gärna och många i vanliga fall. Inte bara på fettisdagen. Sååå härligt att få skratta och ha roligt med två härliga väninnor.
    Önskar Dig en fin dag idag, kram Kate

    SvaraRadera
  2. Förstår att magen rasade när du inte är van, menvad sjutton, din dag verkade ha varit kanon så vad gör väl det. Kram Helena

    SvaraRadera
  3. Hallå där!
    Ja ibland är magras smällar man får ta..;)
    Tur att inte mannen hemma överraskat med semlor också...fniss..
    Semlor står jag över.... avskyr mandelmassa och tycker kombon vetebulle med grädde är lite läskig...haha..
    Låter i alla fall som du haft en suuuuperbra semeldag..;)
    Ha en fortsatt härlig vecka nu!
    Kraaaaam Katarina

    SvaraRadera
  4. Håller min sockerfria månad. Så ingen semla för mig just i dag. Men har ätit många goda innan februari ;-)

    Kram N

    SvaraRadera

Tack snälla för din kommentar! Blir så glad för dina tankar!