fredag 8 juli 2016

Italien - Toscana och paddan

Det började med lite krångel redan på flygplatsen. Biluthyrningen visade sin sämsta sida och vi blev timmar försenade tyvärr. Fast med 10 dagar framför sig så spelar väl inte några timmar så stor roll. Vi stannade till vid en kuststad Civitavecchia och klämde en pizza efter som vi insåg att vi inte skulle hinna fram, handla och laga mat innan midnatt. 

Första boendet i Toscana var fantastiskt. När jag öppnade fönsterluckorna på morgonen så möttes jag av ett landskap som inte går att beskriva, inte heller fotografera så det ser ut som på riktigt. 
Vi hade en stor pool nästan helt för oss själva. Ja, en padda och jag simmade lite där en morgon. Den blev räddad från att sugas in i reningsverket av sonen. Det doftade honung och lavendel och färgerna var så där Toscana. Som ni förstår så smakade vinet gudomligt och allt var bara helt perfekt.

Inredningen måste man ju bara kolla in, så gissa om jag gillade den här stilen? 


Lantligt&Rustikt!


 Blommor på bordet ville jag ha och det var ju inte så svårt att fixa. Oleander, lavendel och någon sorts ginst tror jag.


Vi gjorde små dagsutflykter till gamla fina städer och åt glass såklart. Det behövdes för temperaturen var närmare 40 grader.

Men det tar vi en annan gång.

Pia Gustafsson

5 kommentarer:

  1. Sitter här och bara suger in dina bilder...åhhh så vackert! Tror det får bli nästa resmål faktiskt, nästa år.
    Hoppas du visar mer bilder Pia :) eller rättare sagt du MÅSTE!!!
    Sommarkram från Titti

    SvaraRadera
  2. Jag dör en smula så vackert, både landskapet och inredningen, precis så som man bara drömmer om här hemma. Förstår att ni haft en fantastisk resa och jag ser verkligen fram emot fler bilder. ha en härlig helg. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  3. Men du, så underbart! Ja, det där var riktig "Pia-style"! Charmigt och rustikt!
    Ser fram emot resten av resans bilder!
    Kram/Maria

    SvaraRadera
  4. Men så underbart, Toscana får blir en sån där - "måste innan livet tar slut". Så vackert!
    Ser fram mot mer.
    Ha de underbart. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  5. Ljuvligt helt enkelt! Dotter Åsa med familj är lika sålda på Toscana som ni! Och vilken pizza!!

    Ha en fortsatt fin semester.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera

Tack snälla för din kommentar! Blir så glad för dina tankar!