lördag 25 oktober 2014

Höstlördag!

 
 
En riktigt höstlig lördag har vi haft här idag, det blåser, det regnar och det är sååå grått. Jag bestämde mig tidigt i morse att detta inte skulle påverka min lediga dag, min sköna lördag..
 
 
Nej, jag hade andra planer. Vi ska åka och hämta ved, så sa jag till min livskamrat. Sagt och gjort, vi tog släpkärran och drog iväg. Passade på att storhandla på vägen dit. Det är verkligen så intressant, att skrida fram där mellan hyllplanen och lockas av en det ena och en det andra. Att verkligen se vad som lockar och pockar när lönen har kommit in på kontot.  
 
 
 
På gården som säljer ved, den som vi väl känner till, svägerskan är född där, så bjöds det på kaffe med våffla, goda hembakta bullar, kokostoppar och äppelkaka. Jag som ju absolut inte ska äta sånt muggade in för att inte verka märkvärdig. När man blir bjuden så.. ja ni fattar, bara att äta på liksom. Sedan fick jag plocka äpplen från trädet direkt. Woow så goda och så nyttiga.
 Hemma på vår egen gård, jaaa man kan ju säga så.. där skulle den där veden lastas av och travas, jag anmälde mig frivilligt. Jag gillar ju att trava ved.
 
 Nöjd och belåten och som jag ser det, ett gratis träningspass några timmar senare så gick vi in och smuttade på årets första riktiga glögg. Tände ljusen och bara älskar livet...
 
Tack för alla kommentarer i förra inlägget, jag ska lägga till dom i insamlingen,  insatsen alltså.


 


2 kommentarer:

  1. Jag gillar din inställning. Kram Anette

    SvaraRadera
  2. Bra träningspass du har fått, härligt att få mysa med tända ljus efteråt. Kram Suss

    SvaraRadera

Tack snälla för din kommentar! Blir så glad för dina tankar!