onsdag 22 oktober 2014

Förskottspresent.

Nu kanske man kan tro att det är en lampfot eller en urna med elefanter på eller rent av en glasljusstake, fast så är det inte.. Fniss!
 
Som jag berättat tidigare så har min kamera gått sönder, den bara fastnade och slutade funka helt enkelt. Jag saknar den förskräckligt, om man nu kan sakna en pryl. Ytligt och så kan man tycka, men jag saknar den i alla fall. Den hade liksom blivit min "kompis" den fanns där och jag använde den ju varje dag.
 
Att fota med mobilen är inte samma sak, inte heller att få låna makens utrustning när den var ledig.. Nej inte alls det samma. Jag har använt mobilen och testar lite med och utan blixt.
 
I går så log maken sitt största leende när jag kom hem, innan jag fått av mig jackan så hade han berättat att en ny kamera var på väg till mig, en förtidig födelsedagspresent. Meeeen, vi har ju inte råd.. stönade jag inombords samtidigt som han berättade att han fått ett extra fotouppdrag där all förtjänst oavkortat gick till mig.(Gud så gulligt
 
 
Jag vill ju gärna ha en kompaktkamera, det passar mig så bra.
 Det där med inställningar, ISO-tal, bländare osv.. ja det kan ju han så himla bra så jag behöver ju inte det alls. (en dåres försvarstal, jag vet, det finns ju på den här också) Nu längtar jag tills den kommer så jag kan testa den, min nya kompis. Se vad den duger till och håller för.

10 kommentarer:

  1. Vad gulligt av maken! Jag fotar oftast med mobilen, har kameran med ibland. Kram

    SvaraRadera
  2. Hej Pia! Kul med en ny kamera och tur att din man tydligen är fotograf, så att du får lite hjälp när det strular till sig.
    Hoppas att allt är bra och kram till dig!

    SvaraRadera
  3. Åh, så gulligt av honom att låta vinsten gå oavkortat till en fin present till dig! Det är kärlek och lycka, Pia!!! Och visst får man sakna prylar. Det är helt okej att vara "ytlig" på det sättet tycker jag! Eller, nej... jag vet inte ens om jag tycker det är ytligt att sakna något man varit van att ha haft? Och jag vet ju att du absolut inte är ytlig!
    Ja, snart måste vi ses! Vill du ses på "lokal" eller vill du komma förbi hos mig?
    Kramelikram!
    /Maria

    SvaraRadera
  4. Så gulligt av din käre make, det är ju inte samma sak att fota med mobil. Så är det ju bara.
    Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  5. Jag varvar mobil och kamera.....det blir bättre med kamera. Men jag är allt för okunnig. Kram Anette

    SvaraRadera
  6. Naaaaaaaaaaaaaaw nu kom allt en tår i ögonvrån...♥
    Så otroligt gulligt av honom.
    Men nog var både lampan o vasen o ljusstaken sååå himla fina så det kunde gott få handla om dem med..;)
    Kram fina du!
    Katarina

    SvaraRadera
  7. Vilken rar man, så ska dom göra! Det var väldigt rart. Och numera tar ju kamerorna slut, dom lär vara programmerade till ett visst antal slutningar. Och vilken fin kamera du fått! Var rädd om den mannen!
    Och så kommer det säkert med en manual på 780 sidor, men den läser man inte......
    Agneta kram

    SvaraRadera
  8. Åh så roligt! Klart du ska ha en kamera! Du har lyckats bra med din mobil ändå må jag säga...fina bilder!
    Min kamera gick sönder på semestern, DYR att laga och lika DYRT att köpa nytt, inte kul alls!
    Nu hoppas jag få se många fina bilder hos dig framöver Pia...
    Varm kram från ett kyligt Öland och Titti

    SvaraRadera
  9. Men åh vad snällt! Och kul! Ska bli kul att se vad du tycker om kameran!
    Kram Malin

    SvaraRadera
  10. Sååå gulligt! Vad kul! Jaa mycket fotande blir det, jag har en jättegammal skrutt men jag har vant mig så vid den! Grattis i förskott och ha en fin fredag!

    Kram jenny

    SvaraRadera

Tack snälla för din kommentar! Blir så glad för dina tankar!