lördag 16 augusti 2014

Bä Bä vita lamm har du någon ull?

 
 

Idag styrde jag min kosa till en Ullmarknad. Jajamensan, det har jag aldrig varit på innan. Jag är ju ingen stickerska eller handarbeterska i den bemärkelsen, men jag kan sticka. Jovars fast inte så bra jag kan virka, tova och karda också faktiskt. Om jag vill.  Men jag gör det sällan eller aldrig.
 
Kanske inte så här fina och färgglada sjalar men ändå...
 
Hursomhelst så har jag en vän som gillar att sticka, som faktiskt är lite smått förälskad i ull. Hon och jag for dit tillsammans i dag, till Österbybruks herrgård. En underbar miljö som bjöd på mycket mer än ull.
 
 
Det var som att gå på vernissage, en fantastisk konstutställning i ullens tecken.
 
 
Det här är en detaljbild från en kudde.
 
Ullgarn i mysiga färger!
 
Här fanns keramiker,
 

smeder, odlare och ett alldeles underbart orangeri.
 
 
 Självklart också ett litet fik/mathak där vi åt en god lunch. Solen sken från en blå himmel och bäst som det var så blev jag tillfrågad om jag ville bli fotograferad med en fin huvudbonad med flor. Om jag ville? Klart att jag ville det. Tokigt nog så tog jag ingen selfie.. Har alltid drömt om att få bära en hatt med flor och gå på en fin fest eller ett bröllop.
 
Hoppas att hon lägger ut bilden på hemsidan så jag kan visa er den sen.
 
 

1 kommentar:

Tack snälla för din kommentar! Blir så glad för dina tankar!