tisdag 17 december 2013

Årets färg 2014

I bland kan man behöva släppa taget om saker som står en upp i halsen, tänka på annat ett tag. Jag tittar in i framtiden  där det ljusnar. Då kan man kanske få tillbaks jul-lusten sen.
heter årets färg 2014
 
Trendspanade lite hos Nordsjö och i Senaste Allt i hemmet som visade lite botrender 2014. Jag måste erkänna att jag verkligen gillar den här färgen som är lite djupare än vanlig turkos lite fylligare på något vis. Snyggt att matcha med andra blå-gröna nyanser, trärena ting eller korall.
Bilden fotad ur tidningen Allt i hemmet.
turkosblå vägg årets färg 2014 teal beige fåtölj torkade blommor upptejpade
Källa
 
Som vägg eller på möbler!

kontor turkos fondvägg beige vägg siffra 2 industi glödlampa trådkorg
källa
 
En av trenderna som jag gillar kallas för Secret Garden den beskrivs som  blommig, romantisk, suddig, känslig, poetisk och onåbar.
pastell ljusrosa sovrum puderbeige kuddar silversprayad gren DIY
Källa
 
ljust skir spets vardagsrum syrénlila väggar vaser blommor skolplanscher
Källa
 
Sådär ja, nu kan jag nog ägna mig lite åt julen igen och tack för stöd och små tips. Jag mår betydligt bättre idag. Lite julmusik, en halv dag på infektionskliniken och många timmars sömn gjorde susen.
 

5 kommentarer:

  1. Härliga inspirationsbilder, och vacker färg tycker jag :)

    Tack snälla du och stort tack för att du visade din bekant målningarna! Det var verkligen gulligt av dig.

    Ha en underbar dag <3 Jennie

    SvaraRadera
  2. TEAL, den tilltalade mig. Passar perfekt med kaffeburken jag köpte för ett tag sedan :-)

    Kram Helén

    SvaraRadera
  3. Rätt snygg faktiskt, även om jag inte är nån blå person.
    Hoppas du kryar på dig och får tillbaka jullusten! Känner igen mig, så där känner jag ibland, det blir liksom övermäktigt och ändå vill man... det är lite dubbelt..
    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  4. Snygg färg! Som petrol, lite ;) :) Gillar!
    Men du Pia, jag njuter när jag julstökar i köket och städar och fixar inför julen. Jag tycker julen är mysig! Det är äkta glädje, inget jag letat/lockat fram och jag gör bara det nödvändigaste och det jag VILL göra! =) Det jag inte hunnit till jul, det var skit samma sen i alla fall när julafton kommer ;)
    Var och en måste nog få lägga den nivå man själv vill, ingen annan ska få bestämma hur man ska göra. Jag vägrar lyssna på saker typ " Men lägger du inte in sillen själv, det som går så fort?" Eller " Men gravlax-sås är ju så enkelt att göra!" Nj, jag gör det jag vill och prioriterar. Fast nu för tiden lägger jag in sill igen, efter många år av köpe-sill, då jag inte tyckte min första sill-inläggning som 20:åring blev bra ;)
    Jag önskar att du kunde slappna av och fixa din jul så som du vill ha den, Pia, så den blir bra för dig. Man måste inte älska julen, det gjorde inte vår vikarie Ulla, som vi hade ;) :) Jul blir det ändå, det får man liksom acceptera, men man behöver inte leva upp till andras hårda förväntningar och göra som andra ;)
    Kram på dig och krya på dig! Hoppas vi ses något innan helgen!

    KRAAAAAAM/Maria

    SvaraRadera
  5. Gillar den grönturkosa färgen. Härligt att du orkar titta in i framtiden lite.
    Just nu måste jag hålla mig till här och nu, annars går det på tok :)
    Kram
    AC

    SvaraRadera

Tack snälla för din kommentar! Blir så glad för dina tankar!