söndag 27 juli 2014

Arga mamman på marin loppisrunda!



I bland så händer det saker som gör att planerna ändras en hel del. Som att komma hem efter en övernattning och hitta hemmet lite så där ungdoms härjat. Ja ni förstår kanske att det varit fest här. Synen av en ikull vält grill på pooldäck med några badlakan i soten, plus två sovande tonåringar och några tomburkar gjorde oss galna.
 Hmmm! Ilska och besvikelse samt arga uppmaningar om att det skulle vara städat när vi kom hem, vi flydde ut till kusten på loppisrunda. Bäst att dom fick städa i fred tänkte vi. Man kan kommunicera bra på mobilerna, ge stränga order och praktiska städtips går alldeles utmärkt.
 
Tur i oturen liksom att vi hittade en gullig målad bräda för en tjuga och en fin segelbåt till uterummet.
 Att jag blev bjuden på lunch på Ångbåtsbryggan i Grisslehamn av maken känds inte heller helt fel. Inspirationen växte lite där ute vid kusten och ilskan rann faktiskt av. (Jag har också varit ung och man ska inte glömma bort hur det var.)
 
 
 
Jag håller nämligen på att göra min lilla "sjöbod" (pumphuset) lite mer marin. Jag snickrar ett sjömärke, och om det inte hade börjat regna så bedrövligt så hade det blivit färdigt. Ni får se det så småningom, när det hela är klart
 
 P.S. Allt var tipp topp när vi kom hem ..
 

6 kommentarer:

  1. Det var nog en bra "läxa", skitbra att bara lämna och begära at det ska vara fixt och färdigt när man kommer hem igen. Tummen upp för det!
    Sen fick ni ju en underbar utflykt dessutom, bara så där :-) Önskar att det lite marina skulle passa här hemma, men ..........
    Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  2. Ungdomar. .. Kul hade de säkert haft iaf! Bra av dig att åka iväg och ge dem utrymme att fixa det på sitt sätt!
    //kram

    SvaraRadera
  3. Helt rätt att dra iväg och låta ilskan lägga sig, och ge tid åt ungdomarna att städa ifred ;)
    Så fina fynd och sjömärkena blir säkert tipp-topp de med!
    Kram/maria

    SvaraRadera
  4. hihi jo visst kan sådant göra en arg. bra med mobilkommunikation ibland:) Kram Pernilla

    SvaraRadera
  5. Neeeeej shit! Jag fattar precis, jag hade blivit skogstokig, haha :) Men som sagt, jag har inte heller varit guds bästa barn som tonåring, nog minns man sina hyss, fniss :) Men det är ju historia nu, host host ;)

    Jättefint fynd och vad spännande att se vad det är du håller på att tillverka. Och vilken supersnygg outfit i förra inlägget, you look stunning girl!!

    Kraaaam aka

    SvaraRadera
  6. Hej hej!
    men ååå vad duktig du är som snickrar o pysslar.. å det där var ju inte kul att komma hem till... det räcker ju att veta att de haft fest..man vill ju gärna slippa se...♥
    Men duuu så fina bilder på dig och himmel vad bra du passade i den färgen. Skitsnyggt helt enkelt! Mer outfitsbilder borde det allt vara här inne.
    Mysigt med en massa roadtrips och gu va du r duktig och kämpar på med träning och kost. Jag har tagit tag i mitt liv i dag jag... nu är semestern slut och det är inte klokt vad mycket man stoppar i dig. Huua här går vågen stadigt åt fel håll.
    Kram fina du!
    Katarina

    SvaraRadera

Tack snälla för din kommentar! Blir så glad för dina tankar!