tisdag 30 juli 2013

Lavendel, kakformar och en bra tidning.

Nu är mina lavendel som bäst. Har hängt några på tork bara för att dom är så fina. Bara för att dom doftar så ljuvligt också.
 
Hjärtat är tomt för tillfället, vet inte vad jag ska fylla det med..  men burken är full.
 
 Full av kakformar, gamla fina kakformar som bara ligger där.
 
Mandelmusslor med mascarpone, grädde och bär... det är gott det. Fast baka är ju inte riktigt min grej. Vi får se hur det blir, dagen är lång.
Bilden är fotad ur tidningen Härligt hemma som är riktigt bra och prisvärd tycker jag. Massor av inspiration i den och roliga idéer. Har ni läst den?



7 kommentarer:

  1. Gamla kakformar är fina, tycker jag. Har också flera stycken, men inte framme. Kanske ska hitta plats åt dom någonstans?
    Kram

    SvaraRadera
  2. Såå vackra bilder, som inspirerar mig att ta fram mina gamla ärvda kakformar:)
    Visst är det ljuvligt med lavendel...mmmm älskar den doften och såå vackra de är också.

    Hoppas du har en fin sommar vännen...ha det fortsatt gott.
    Kram Lollo

    SvaraRadera
  3. Jättefina bilder Pia! Så vackert med lavendel - love It! Vill gärna ha den växten i min trädgård också, måste bara få lite mer ordning med grovplaneringen först :) Charmigt också med kakformarna i glasburk, fint tips!

    Stööörsta kraaamen aka

    SvaraRadera
  4. Vilka fina lavendelstrån! Här har det bara blivit kanske 5 stycken i år! Bilagorna till kvällstidningarna är jättebra tycker jag också!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  5. Mmm kakformar är till för att användas ;) Men de funkar även bra som ögongodis.
    Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  6. Så fint med formarna i burken! Baka är tyvärr inte min stora grej heller...
    Fina bilder du bjuder på! :)
    Jag köper den tidningen ytterst sällan, men visst händer det, om det är något som lockar på framsidan. Nackdelen är ju att man måste köpa kvällstidningen också... ;)
    Kram vännen!

    SvaraRadera
  7. Du kan fylla hjärtat med stenar, snäckor, murgröna... Ja det finns massor av fint ute i naturen. Själv har jag små vita snäckor i mitt hjärta. Hoppas du hittar något.

    Kram Therese

    SvaraRadera

Tack snälla för din kommentar! Blir så glad för dina tankar!