fredag 6 januari 2017

Kursen

Jag anmälde mig till en kurs i homestyling/ inredning. Den var på distans och kostade så klart pengar. Jag orkade inte ta tag i den direkt men har gjort det nu. 

Bildresultat för inredning på nätet
Samla in detaljerna http://www.bloominghome.se/
Jag ska berätta vad jag tycker om den här kursen. 
FY FARAO SÅ DÅLIGT! 
Den är i fem delar men jag har bara, som tur är tagit två. Så här går det till. Man får ett häfte som man ska läsa och sedan lämnar man in en uppgift som blir bedömd kan man säga. Klart! 

Piffa med växter, levande ljus och plädar
Det som står i häftet (som för övrigt har fula, små och tråkiga bilder) är sånt som man kan läsa i vilken inredningstidning som helst. Ja eller så kan man köpa en bok för mycket mindre pengar och lära sig. Jag lärde mig ingenting alls. 

Gruppera
Mina uppgifter var att möblera om ett rum med befintliga möbler enligt Feng Shui och att styla ett fönster samt en hylla, ta före och efterbilder och skicka in. Jag har inte skickat in den sista ännu och vet inte om jag ens tänker göra det. 

Håll det enkelt
En sak till bara, det tog jättelång tid innan jag fick materialet på posten. Jag var tvungen att påminna flera gånger,
men betalt skulle de ha snabbt. Ja ni det var det. Så tänk er för om ni går i samma tankar. Var inte så lättlurade som jag är. 

Städa och damma Ja det glömde jag här.
Om jag är bitter? Nähärååå inte alls. Man lär sig ju av sina misstag och så fick jag ju ett bevis på att jag redan kan en massa om inredning. Ja såklart blev jag godkänd på möbleringen och fick fina lovord. Ha en härlig och alldeles underbar trettondag.
Pia Gustafsson

7 kommentarer:

  1. Så trist att kursen inte var bra :-(
    Men det kanske är med inredning som med mycket annat, man lär sig genom övning. Genom att beundra styling i magasin och bloggar, lär man sig ju jättemycket. Ser saker och ting med helt andra ögon. Du har ju helt klart en konstnärlig ådra och då går ju "intaget" ännu lättare.
    Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  2. Vad tråkigt, när man lagt ut pengar, att man inte alls "får något för det". Ett sätt för företag att tjäna pengar på, så klart. Tyvärr tror jag ofta att det är så där med "snabbkurser" inom olika områden, att man lär sig inte speciellt mycket och intygen som man eventuellt kanske får, är nog inte mycket att ha i slutänden... Jag är helt säker på att du redan kan "grunderna" i homestyling. Om det nu finns några grundregler ;) Har man bara lite känsla för inredning, vilket jag tror att man oftast har om man är väldigt intresserad, så "ser" man när det ser bra ut. Sen är ju allt en smaksak. En del gillar minimalism och andra gillar "more is more" ;)
    Jag tycker det ser ut som att du har känsla redan! =)
    Kram/Maria

    SvaraRadera
  3. Tråkigt när dom bara försöker blåsa en på pengar. Tycker du verkar kunna detta ändå, för det man ser på bilderna ser najs ut.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  4. Det där låter ju som lurendrejeri... kan du kräva pengarna tillbaka kanske? Med tanke på kostnaden borde man ju bli nöjd - vilket du inte är. Värt att testa.

    Kraam Therese

    SvaraRadera
  5. Så jäkla trist! Fyyyy! Men vet du, du kan det där alldeles av egen maskin, det ser jag...kurser är alltid kul men inte när det är såhär. Bra att du delar med dig av den här (dåliga) erfarenheten!
    Kram på dig!
    Titti

    SvaraRadera
  6. Jättetråkigt att ha betalat pengar för ingenting... Inte lätt att veta i förväg vad man får, det är något man bittert får erfara i efterhand många gånger :( Håller med Titti ovan, bra att du delar med dig så att fler slipper få dåliga erfarenheter.

    Kramar aka

    SvaraRadera
  7. Usch så tråkigt, och som sagt så kan ju Du det här med inredning... Det ser vi ju på dina foton!!!
    Lördagskram från Kate

    SvaraRadera

Tack snälla för din kommentar! Blir så glad för dina tankar!