lördag 7 januari 2017

Lördagsmiddag.

I dag blir det ingen hemlagad mat här på Villa Ryttarängen. Nopp vi ska gå på Bykrogen i kväll med ett glatt gäng.

Lunchade gjorde jag med maken på stan idag, det blev en enkel sallad bara så det ska smaka gott med mat senare. Men jag tänkte bjuda på ett litet middagstips.
🍸🍸🍸🍸 
Grillad blomkål med getost och hasselnöt. 
Skär en tjock skiva av blomkål ca. 1 cm och grilla i olja på stekpannan.
Lägg getost och hasselnöt ovanpå och lägg ner lite bladspenat.
Jag satte på locket en stund så osten fick smälta lite. Mums!
Krydda med salt, peppar och lite paprika eller chilipulver.

Egentligen enligt receptet ska det vara lite torkade aprikoser också men jag tog bladspenat istället.
  
Ska det vara middag det, tänker ni kanske. Japp det var min middag igår. Man måste ta det lite lugnt efter fastan.☕☕☕ De andra åt kycklingsouvlaki med tsatziki.



Nu måste jag börja fixa i ordning mig inför kvällen Tjingeling.
Pia Gustafsson





2 kommentarer:

  1. Oj så gott det lät. Älskar blomkål. Ha så trevligt ikväll.
    Kram Helena

    SvaraRadera
  2. Blomkålen ser jättegod ut! Idag ska jag koka bantarsoppa så ditt recept får jag spara till senare!

    Hoppas ni hade en fin kväll!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera

Tack snälla för din kommentar! Blir så glad för dina tankar!