söndag 8 januari 2017

Fixa garageporten.

Jag hade en tidsplan för projekt garageport. Varje dag som jag passerade detta förskräckliga  så påmindes jag om det. Som ni ser så hände detta inte nu utan i höstas. Jag hade bara missat att publicera det här inlägget. Tänkte visa det ändå för jag är så trött idag att jag nog måste ligga på soffan hela dan. Inte bara trött utan förkyld också.

Jag bara bestämde mig hux-flux och åkte snabbt som ögat till närmsta butik för att handla färg. Mina planer var ju att byta färg, kanske ha vitt eller grått. Då skulle jag bli tvungen att måla den lilla dörren på garaget också. 


Stööön, det kunde väl räcka med en. Japp, så blå den var och blå fick den bli. Plåten ovanför såg ju inte heller så rolig ut så en flaska sprayfärg med svart blev det också inhandlat. 

Stången som skulle göra garaget ointagligt för tjuven togs bort och en ny list skruvades upp.  Plåtarna längst ner på dörrarna skruvades bort, skrapades och sprayades.


Makens jobb.  Total arbetstid 3 timmar. Tänk att det skulle ta två år att få det gjort. Jag är supernöjd och höll tidsplanen.



Vilken skillnad! Det var verkligen på tiden.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack snälla för din kommentar! Blir så glad för dina tankar!