onsdag 4 januari 2017

Hustomte!

Många gånger har jag tänkt att jag hamnat fel, satsat på tokig häst. Att jag borde gjort annat och på senare tid tänkt mycket på att vara en hustomte. Fnissa på ni men jag menar allvar. 

Tänk att kunna hjälpa till eller erbjuda tjänster som trädgårdsfix, fönsterputs, småsnickring och större projekt som garagestädning eller flyttstäda. Jag kan så mycket praktiska saker, som kakla, städa, gräva och måla. Ja jag är faktiskt rätt bra på det också. 

Äldre människor idag bor  kvar hemma i sina hus fast kanske inte orkar sköta allt runt omkring. Ja inte bara äldre utan heltidsarbetande småbarnsföräldrar ex. Ja men då vore ju en hustomte helt perfekt. 



Tänk att någon kommer och hjälper till med trivseln i ett hus eller trädgård. Att man kan fortsätta bo i sitt hus och ändå njuta av det. Ok jag kommer ju inte att sadla om nu men har sett att det finns Hustomtar på riktigt. Kolla här. Cooolt!  Jag märker ju på mina föräldrar som varit och delvis fortfarande är aktiva och jobbar hårt trots hög ålder. Att dom behöver mer och mer hjälp. Jag önskar ju såklart att dom ska kunna bo kvar i sitt hus, trivas och ha det fint runt omkring sig som de alltid haft. 


Alla har ju inte sina barn som kan ställa upp nära sig. Ja eller inga barn alls eller andra som fixar. Ja så tack för alla hustomtar.

Pia Gustafsson
sponsrat inlägg

3 kommentarer:

  1. Tycker du ska tänka allvarligt på din Fundering som hustomte.. En förälder till mig är just det, Hustomte! Hon började i liten skala själv för drygt två år sen, nu har hon flera anställda och hinner knappt med allting.. :) Hustomte är nog ett roligt jobb!
    Kram från Kate

    SvaraRadera
  2. Skulle vara ett perfekt jobb för dig! Du behöver nog byta bana om du frågar mig. God fortsättning!

    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  3. Ingen dum affärsidé alls, tycker minsann du ska sätta dig ner och fundera ordentligt på det, kan vara en ny karriär där. Ha nu en härlig helg. Kramisar Tina

    SvaraRadera

Tack snälla för din kommentar! Blir så glad för dina tankar!