onsdag 4 januari 2017

Omsorg åt det gröna.

Som ni vet så gillar jag ju det där som växer och gror. Idag vaknade min omsorgssida till liv igen. Tack för det. Vart den kraften kom ifrån vet jag inte men tror att det beror på ljuset.

Växterna har ju levt ett lite jobbigt liv i mörkret utan någon omvårdnad alls nästan. Ja lite vatten då och då. Men om det ska bli bra så krävs det lite naturligtvis mer än så. I dag planterade jag skott som jag tog i höstas.(inte en dag för tidigt men bättre sent än aldrig)
 
Klippte bort gammalt och visset, fräschade upp med en blomsprutedusch och så i med en skvätt näring i vattnet.
 
Ja man ser nästan hur växterna bugar och tackar. Varsågoda! 

Snart är det dags att så frön till sommarens ute prakt och chili. Ja ni ser, jag har jag fullt upp med roligheter. Nu börjar den bästa tiden tycker jag när ljuset återvänder.


Pysslar ni om era krukväxter?

Pia Gustafsson


1 kommentar:

  1. Inte pysslar jag om dem direkt under vintern. De får vatten, näring och så kollar jag efter ohyra. Jag har ju alla mina stora medelhavsväxter att ta hand om och de får väldigt lätt ohyra i mörkret. Det gäller att vara påpasslig ;-)
    Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera

Tack snälla för din kommentar! Blir så glad för dina tankar!