söndag 30 oktober 2016

När löven faller ned...

Klockorna är tillbakaskruvade och nu är det höst på riktigt här. Två grader visade termometern när jag klev upp.

 Nästan alla löv blåste ned igår. Krattar gör vi inte men maken brukar köra runt med gräsklipparen några varv.  Finklippta löv är mumma för maskarna i vår och bra gödning till gräset. På vägen hem från Sundsvall stannade vi till på blomsterlandet och handlade lite mer lökar. Extrapris! Blomsterlökar alltså. Den här gången blev det 105 krokus. 

Det får blir dagens projekt, att peta ner dom i jorden. Det är i senaste laget kanske men äsch jag testar. Att vara ute i friska luften en solig höstdag, det gillar jag. Om jag sedan får trädgårdspyssla så är det ännu bättre. 

Jag ligger efter med städning av växthus så det blir förmodligen en sväng där inne också. Kolla in vad fina vinrankans blad är.



En mugg kaffe till sedan på med handskarna och ut. Tjooohooo!


Pia Gustafsson

1 kommentar:

  1. Vilket härlig vackert inlägg! Så fina bilder och stort gilla på det rostiga lövet också! Jag satte lökar sent ett år, och det gick bra. Kanske kom blomningen lite sent, möjligen?
    Ha en fin söndag!
    Kram/Maria

    SvaraRadera

Tack snälla för din kommentar! Blir så glad för dina tankar!