måndag 31 oktober 2016

Fyr i spisen

Halloj där. Sista dagen i oktober, hur hände det liksom? 

Den här hösten har varit vädermässigt den bästa jag kan minnas. Vackra dagar och milt. Vi täckte poolen först igår, och runt om så blommade fortfarande tagetes, lejongap och ros. Jag plockade in några buketter.

 Fixade med krukor som skulle tömmas och hämtade hem lite granris. Växthuset blev städat och ja det känns bra faktiskt. Bättre än på länge. November kan komma. Krokuslökarna ligger i och för sig kvar på bänken, dom tar jag idag. Ingen stress!

Skön känsla det där när man varit ute och sedan kommer in och får tända eld i kaminen. Det kan ju ibland vara lite knepigt. Det tar sig inte alltid som man vill. Knögla in mer tidningspapper, blåsa och peta så händerna blir kolsvarta av sot. Svära lite också för säkerhets skull.

Här kommer ett bra tips. Jag brukar spara på stearinbitar och småstumpar. Dom lägger jag uppe på vedträna så smälter det och sen brinner det sååå bra. Värsta tändblocken. 

Ljusstakar och lyktor från ZBH. 
Så tänk på det... Släng inte stumparna.


Pia Gustafsson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack snälla för din kommentar! Blir så glad för dina tankar!