lördag 15 oktober 2016

För fåglarna!

Halloj!
 Det där med att stänga ute grannens höns. Hmm det gick ju så där kan man säga. 

Efter en tripp till Granngården för inköp av jord, lökar och fågelmat. Jaaa fast inte till hönor och tuppar utan till småfåglarna. Kolla in vilka fina saker man kan hänga upp till talgoxen, nötväckan, blåmesen och alla dom andra små fjäderfäna.


Hemma igen så möttes vi återigen av heeeela gänget.
(Ludde lump, Greta garn, svarta Sara, Pärlan, Loke och Grållan) 

Jag tror på allvar att dom trivs här. Klart dom gör. Jag trivs med dom också. Men jag vill ju inte att mina lökar ska bli uppsprättade och så när jag efter mycket möda och stort besvär lyckats få ner dem i jorden. 

Jag ska försöka få en ny fin rabatt. En med lite ordning och reda i. Har slitit som en besatt med att få bort randgräset. Grävt upp alla perenner och lökar. Placerat dem i krukor och sorterat i byttor. 
Ser det framför mig, Den vackra våren med massor av tulpaner, krokus och pärlhyacinter och försommaren med pioner, allium som avlöses av sensommarens blomsterprakt av höstanemoner, kärleksört, praktrölleka, rosenstav m.m. 



Fast just nu ser jag bara ett helt galet gäng med höns som formligen bombarderar min rabatt. Då återstår bara en sak... jag måste tämja på grannsämjan. Ta tjuren vid hornen, tuppen vid sporren och hönan på fjädern om ni fattar. För fåglarna nu får det vara nog.

2 kommentarer:

  1. Jag har fågelfobi så jag hoppas inte mina grannar går i hönstankar!!!!

    Ha en underbar helg Pia! Kram Jenny

    SvaraRadera
  2. Det låter faktiskt inget vidare att inte få ha rabatterna i fred för grannens höns. Det är ju skillnad om det är ens egna, då får man ju i alla fall äggen som kompensation :-)
    Jaa, det där med att mata småfåglarna är viktigt. Är det redan dags att börja? Jag får nog leta fram våra fågelmatare och fylla på med frön.
    Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera

Tack snälla för din kommentar! Blir så glad för dina tankar!