lördag 1 oktober 2016

Countrystyle.

Det här med att bo på landet och leva lantliv är ju vardagen för mig. Att kunna öppna dörren och kliva rakt ut i sin egen trädgård, höra fågelsång eller tupp kuckeliku innan man ens slagit upp ögonen. Odla grönsaker till sig själv, så frön och se hur det växer är en självklarhet liksom. 


Om jag inte hade detta skulle jag bli galen. Ja fast det är jag ju redan i viss mån. Nu när allt är som det är(upp och ner hit och dit) så är livet här hemma på landet det som håller mig uppe över ytan. Jag strosar runt och konstaterar det jag ser från solros till björnbär. 


Kom just på att jag inte har några stövlar.. Hmmm. Bäst att det inte regnar på ett tag för bara tanken på att trängas i stan på en skoaffär gör mig andfådd och svettig. Jag får allt lov att skicka efter ett par. Lördag idag, så jag ska ge mig på att försöka laga en god fiskrätt. 


Duka lite fint med lantligt porslin på uterummet. Ta dagen som den kommer och inte oroa mig alls. Det är i alla fall tanken. Hur det sedan blir ja det vet man ju aldrig. Kan lika gärna bli grillad korv och papptallrikar. Kram på er där ute.

2 kommentarer:

  1. Hoppas du fick en fin helg, vännen! Längtar också efter lite lantliv emellanåt! Kram

    SvaraRadera
  2. Lantliv är bäst! Med eller utan gummistövlar...
    Kram från Titti

    SvaraRadera

Tack snälla för din kommentar! Blir så glad för dina tankar!