måndag 26 september 2016

Fikat med hönsen idag.


Hur mysiga dagar finns det egentligen? Värmen, solen och energin som plötsligt börjar komma tillbaka så sakteliga. Ja den gjorde att jag ville ut och fixa lite idag i trädgården. Kanske kasta bort sommarblommorna. Men det kunde jag då rakt inte för titta så fint det blommar här fortfarande.


 Jag handlade i alla fall 6 st ljung för en hundring på Granngården. 

När dom hade fått krypa ner i krukorna så kände jag för en kopp kaffe i solen. Plötsligt kom alla hönsen, Kikade runt och kacklade. Åhh så fint, jaaa, ka ka ka. Kuckelikuan så härligt det duger. ka-ka! 

Sedan ville dom så klart gärna smaka på kokoskakan. 

Men se det blev det inget av med. Jorå.. dom fick en bit limpa, för jag är då rakt inte snål av mig alls. 

Lillhönan springer hack i hälen på mamma sin och tupparna är lite i luven på varandra då och då. Jag börjar faktiskt vänja mig vid dessa kuckelikuandes fjäderfän, gillar dom och tänker att kanske vi skulle ha egna till våren.

3 kommentarer:

  1. Jaaa, dagarna är verkligen underbara. Så skönt att du börjar hitta lite energi igen :-)
    Visst är det svårt att höstplantera, men tänkte nog börja framåt slutet av veckan.
    Ha de riktigt gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  2. Ja visst har vi haft underbara septemberdagar! Njuter fullt ut!
    Vad mysigt att fika med hönsen! Låter som balsam för själen att njuta så där ute på landet!
    Kram/Maria

    SvaraRadera
  3. Du fikar med hönsen och jag med fåren hi hi...ja vad mer behövs?? Härliga bilder av en härlig måndag Pia! Ta hand om dig!
    Kram Titti

    SvaraRadera

Tack snälla för din kommentar! Blir så glad för dina tankar!