söndag 7 augusti 2016

Blommor och blad gör mig glad.

När man traskar runt i trädgården och ser all fin blomning så glömmer man lite att det är mycket arbete som ligger bakom. Många timmar med jordiga fingrar och svett i pannan. Mängder av vattning och gödning. Många svordomar över ogräs och löften om att nästa år ska jag inte ha så mycket. 


Då menar jag ettåriga växter. Eftersom man ju inte blir yngre så är det kanske hög tid att tänka om. Tänka pensionärsträdgård. En trädgård som är lättskött.

 
Rosor är ju himla fint, kanske inte så mycket jobb med dem. Solhattar är också fint. 

Det finns så många olika sorter att välja på. Mina rosor är faktiskt krukrosor från ICA. Dom trivs tydligen i vår jord. 


De blåa fina stormhattarna runt poolen måste flyttas. Dom skräpar ner vattnet.


 Hur som haver så blir jag glad över blommorna, tycker om att jobba i trädgården även om det är tungt och slitigt. Det är lite som terapi. 


1 kommentar:

  1. Fint! Passa på medan du orkar...

    Ha en fortsatt fin söndag.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera

Tack snälla för din kommentar! Blir så glad för dina tankar!