torsdag 14 juli 2016

Stenig och grusig sommarlunk!

När jag är hemma och ledig så tycker jag att jag borde göra något vettigt. Ja som att måla, städa, putsa fönster eller så. Ja ni fattar kanske men igår så kände jag inte för något av det. Han jag lever samman med nös och snörvlade. Jag gick runt som en ägg sjuk höna tills jag kom på vad jag skulle göra.
 Rensa grusuppfarten från gröna små grästuvor. Maken brukar använda kemiska saker men vad sjutton, jag hade ju ändå inget annat för mig. 

Sen är det en uppfart med lutning så man behöver skotta och kärra upp singel som lägger sig längst ner också. (borde ha tagit en före bild)

Man behöver inte gräva upp självsådda tagetes bland gruset och plantera i rabatten men det blir fint när man är klar. 

Glad blir jag när det ser prydligt och städat ut. Klippte lite bland häckar och buskar och lagade muren som rasat samman, provisoriskt i alla fall. 

Så när kvällen kom kändes det skönt att sjunka ner i soffan och beundra buketten på spiskransen.

5 kommentarer:

  1. Vilken energidag du fick. Men så fint det blev. Känns alltid bra efteråt.
    Kram Helena

    SvaraRadera
  2. Snyggt jobbat! Man känner sig duktig efteråt och det blev väldigt, väldigt fint!

    Nu har jag läst ikapp mig om er resa! Och vilken resa! Så fint och ni har varit i Toscana, där som är så fint! Och vilka fina bilder! Och all den goda maten.....ååååhhhh! Sen att det blir fel ibland, det hör liksom till, det är det som är äventyr. Men jag vet, det tycker man inte när man är mitt uppe i det, då är det bara jobbigt. Men sen när man varit hemma ett slag då tycker jag att man brukar kunna skratta åt det! Inte än kanske.

    Den där snygge karln på en av bilderna, är det din man? Sonen ser jag ju, och en sån läckerbit och rar flickvän! Härligt att kunna resa tillsammans så!

    Det var väldigt fina reportage!

    Kramar

    SvaraRadera
  3. Hej hej!
    Men ååå den där energin skulle jag behöva!! Den kanske kommer med semestern..;)
    Fint blev det i alla fall...hmm...skulle behöva rensa bland vårt grus också...

    Å så suckar o dreglar jag vidare över dina Italien bilder...
    Trist med det sunkiga boendet...Vi hade nog tur med våra boenden för inget var så där...
    Jag vill gärna se mer bilder men jag veeeet hur det känns...man liksom tror att alla läsare ska tröttna...
    men det gör man ju inte...;)

    Superkram till dig!
    Katarina

    SvaraRadera
  4. Men så fint det blev! Du skulle kunna få fortsätta med våra grusgångar ;-) Hinns ju inte riktigt med när man jobbar så in i ....... inför den stundande semestern. Men hallå! vem skulle komma på tanken att stjäla mitt ogräs, jag kan nog ta hand om det senare :-)
    Ha de riktigt härligt. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  5. Så fint det blev, skönt när man fått bort det där ogräset! Jag känner som du att jag "måste" göra nåt när jag är hemma, bättre att åka iväg... Kram Suss

    SvaraRadera

Tack snälla för din kommentar! Blir så glad för dina tankar!