torsdag 26 maj 2016

Renoveringsobjekt x 4.

Jag fick ett telefonsamtal på vägen hem. Är du hemma? Vi har en present till dig. Snart så svarade jag, och så kom dom och levererade dessa fyra stolar. 

Ja om du vill ha dom alltså.  Du gillar ju att fixa i ordning och greja. Jaaa, klart jag vill tack snälla. Det är något med mig och stolar. Det har ni kanske märkt. Jag kan bara inte motstå en vacker stol. Det kliar i fingrarna med att sätta igång. Kan se här inne i huvudet hur fina dom kommer bli efter slipning och målning. Här kan ni se ett annat utemöbel projekt som jag haft.

Ska ta reda på hur de sett ut en gång i tiden och försöka återskapa dem. Fast nu måste jag hejda mig lite.
 
Jag har lite annat nu som ska fixas. Så full fart mot köket. Tacopajer står på kvällens to do lista. 

4 kommentarer:

  1. Åhhh, såna karmstolar hade mina svärisar i stugan, med tillhörande runt bord. Himla sköna att sitta i. Ett riktigt fynd!
    Ha de gott och jobba inte ihjäl dig. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  2. Ja vad är det med stolar?? Kan aldrig motstå en gammal stol och sist blev det en gammal gungstol också som jag knappt har plats till...ja ja...man har mycket att sitta på i alla fall :)
    Kram från Titti

    SvaraRadera
  3. Vilken lycka! Så fina renoveringsobjekt!

    Ha det bra medan du förbereder!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  4. Men åååå...
    de där kommer ju bli hur snygga som helst ju!
    Duktiga duktiga du som har tålamod med sånt...
    Ha en fin helg nu raraste Pia! ♥
    Kram Katarina

    SvaraRadera

Tack snälla för din kommentar! Blir så glad för dina tankar!