lördag 14 maj 2016

Mellomiddag!

Så var det dax, Dax för eurovision song contest 2016. Jag har den äran att få laga maten idag eftersom maken gillar att kolla på hockey. Jaaa, jag gillar också det men inte Schweiz-Ryssland. Stööön!  Gillar att skrota runt i köket och småfixa lite.

Vilken kall lördag, by the way. Nåväl, jag marinerar lammytterfilé och slänger ihop en makalöst god rabarber paj. 

Inget märkvärdigt, utan den gamla vanliga med smör, kokosmjöl och mandelmjöl. Jag pytsar i några russin och lite hackad mandel också. 

Till lammet blir det potatisgratäng och getostkräm/röra och en grönsallad med gurka. Fick för mig att det skulle smaka bra med päron till så jag testade. Supergott! Vi dricker billigt rödvin till från Italien. Ekologiskt. 
Har inte mycket att klaga på idag faktiskt. I fall ni undrar så så kan jag tänka mig att äta lamm ibland fast jag slutat äta kött från fyrbenta djur. 

Jag typ dör ju inte direkt. Ha Ha! Tonåringen drar på fest, mycket sånt nu i student tider. Duschar så det blir översvämning i badrummet. Hänger badrumsmattan på tork. 





2 kommentarer:

  1. Haha...men just det där lammet kanske kunde gå på bara 2 ben..;)

    Getostkräm lät spännanade...kan du inte lägga ut det receptet?
    Å jag skulle då rakt mycket hellre också skrota runt i köket än kolla hockey...,)

    Å duuuu... en "gammal sparad trasa" duger mycket bra till en studentmamma...;)
    Vi ska sätta oss och kolla på foton under mellon....ute sista stund som förra gången med den där skylten...
    Kram o ha en fortsatt mysig kväll!
    Katarina

    SvaraRadera
  2. Mmm ser ut som att ni hade en mysig och god middag i går. Vi lyssnade på mellon, men ..... det är inte riktigt min grej ;-)
    Studenttider är härliga tider med massor av skjutsande (när man bor på landet i alla fall). Vi har förmånen att få gå på våra vänners dotters student i år, det är nog den sista på bra länge för oss :-)
    Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera

Tack snälla för din kommentar! Blir så glad för dina tankar!