söndag 10 april 2016

Gubben och gumman!


När vi var och kikade på huset där äldsta sonen bodde ett tag och där vi renoverade en hel del så hittade jag en sån här i en av bodarna. Den fick jag och så har det liksom inte blivit av att fixa till den.

Nu har jag bestämt mig för att det äntligen ska bli av. Gumman ska få stå i vårt trädgårdsland och dra slipsten. Som en symbol för kvinnokraft och gott samarbete. Jajamensan! 

 Så här ser det lilla paret ut just nu. Oj så arg och beslutsam hon ser ut, eller hur? Fast när jag är klar med dem så ska dom få pråla och jobba på där i solskenet. Ett nytt huckle ska hon få och kanske ett nytt förkläde också.

Tycker att dom påminner om oss. Vi som kämpar på tillsammans i vått och torrt. Vi vet verkligen hur en slipsten ska dras. Vi vet också att ett gott samarbete leder någonvart. Att hårt arbete är mödan värd. Inget är gratis här i världen och strävan efter välfärd och lycka är svårt men kan gå ändå. Bara viljan finns!


3 kommentarer:

  1. Hallå där!
    Va fint du skriver om er och vilken söt gubbe o gumma...
    Grejen är ju att när man hjälps åt så har man ju roligt under tiden och man kommer ännu närmre varandra...
    Å den gemenskapen betyder mer än all välfärd i hela världen....;)
    Kram fina du!
    Katarina

    SvaraRadera
  2. Fint skrivet! Och så sant! Man formas och slipas tillsammans.
    Min svärmor har en sådan där ute vid stugan.
    Kram/Maria

    SvaraRadera

Tack snälla för din kommentar! Blir så glad för dina tankar!