söndag 24 april 2016

Dukat upp för fest.

Svägerskan ringde och bjöd in oss på invigningsfest av nya uterummet. Det tackar man ju inte nej till. Jag gillar hennes fina porslin som jag dock inte har en aning om vad det är för sort. Fast det spelar ju ingen roll heller. 

Jag åt och blev mätt. Jag drack också, kanske lite väl mycket vin känns det som i dag. Gillar den stora kakelplattan hon lagt på bordet. Trevlig detalj! Roligt hade vi med frågesport och när klockan närmade sig midnatt så lämnade vi gemenskapen och fleece filtarna och traskade upp för lilla backen hem till vårt.

Kylan där ute i natten kändes inte Ok och fullmånen lös upp vägen. Som en januarinatt. Nej nu vill jag ha värme och vår. Medans jag väntar på det så ska jag faktiskt göra ett nytt försök med att baka. 

 En vän sa att jag måste träna på att tänka positiva tankar om bakning så.. Bananabread får det bli, tänkte bjuda sönerna på det när dom kommer hem nästa helg. Ha en härlig söndag.

5 kommentarer:

  1. Oh, vad gott och trevligt det ser ut!
    Vilket härlig uterum coh fina inredningsdetaljer!
    Ha en härlig söndag!

    SvaraRadera
  2. Ni verkar ha haft en trevlig kväll. Och ja, vilken kyla och vilket oväder vi haft.....men ni såg månen, ni! Vackert dukat bord. Att baka är kul!
    hej svejs

    SvaraRadera
  3. Vilken fin kakelplatta hon hade på bordet. Skönt att få bli lite ompysslade. Ja just nu är det inte skönt ute, precis nu snöar det för fullt här ute.
    Kram helena

    SvaraRadera
  4. Låter som en rolig kväll Pia! Ja huuu så kallt det är...idag har det både haglat och regnat här!
    Ha en skön kväll och sköt om dig.
    Kram från Titti

    SvaraRadera
  5. Låter hur trevligt som helst.... Kram Anette

    SvaraRadera

Tack snälla för din kommentar! Blir så glad för dina tankar!