söndag 20 mars 2016

Pizzatime!

Det har blivit en vana nästan, det här att baka pizzor på söndagseftermiddagarna. I dag testar jag en ny variant på vetemjölsfri pizzabotten. Gillar den här mycket bättre än den vanliga.Om du vill ha receptet så meddela i kommentarsfältet.  

 
Jag kör lite vego fast med några bitar rökt kalkon för jag gillar den där lite rökta smaken.Att blanda i gårdagens sötpotatis strimlor var en höjdare kan jag säga. Känner mig också tillfreds med påskpyntet och mitt nystädade hus. Äntligen så är allt på plats.

Tyvärr så är halsen och näsan inte intakt. Kurerar mig så gott det går. Maken tycker det är skönt att jag inte kan kackla på som jag brukar. Ja visst, det är ju skönt att vila öronen lite då och då. 

Hönsgården på fuskmarmorbrickan.


5 kommentarer:

  1. Pizza är en riktigt söndagsmiddag..... Såg att du ville vara med i tävlingen så kul. Glöm bara inte att det var en fråga också du skulle svara på, synd om du missar det. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  2. Åh det lät gott! Tar gärna receptet är den nyttig? Kram Pernilla

    SvaraRadera
  3. Mmmm så gott med pizza. Jag kör alltid vegetarisk, godast så :-)
    Krya på dig. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  4. Du lagar alltid så mycket god mat och hälsosam! Och kalkon är min grej. Jag brukar köpa en bamse och lagar till den med stuffing och allt och sen delar jag upp den och lägger i portioner med sky runt och så har vi middagar länge, länge och det är ju så gott! Grönsaker är alltid gott! Rotsaker också!
    Så fint du har pyntat! Jag har inte gjort något ännu. Men nu får du allt ta och börja kackla igen!!!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  5. Alltid gott med pizza...din ser himla smarrig ut! Ja så var det måndag igen och en grå, kylig morgon också...usch. Bara att bita ihop!
    Ha det gott och kram från Titti

    SvaraRadera

Tack snälla för din kommentar! Blir så glad för dina tankar!