söndag 14 februari 2016

Söndagen den 14:e.

Ja ni, en dag som är lite förväntansfull kanske. Jag förväntar mig i alla fall och har alltid gjort den 14/2. Fånigt va?  Jag kanske inte förväntar mig presenter eller blommor. Nej inte nödvändigtvis. Men något lite extra.

 I alla fall så var det fel på klockan så jag klev upp för tidigt. Dagen började med andra ord inte alls bra kan man säga. Kroppen kändes tung och underlig tills jag kom på varför. För lite sömn, 55 armhävningar och andra övningar samt städning i en hastighet som bara stålmannen känner till. Det tar på, japp det gör det. 

Hur som haver så firar vi väl alla hjärtans dag ungefär så som vi brukar. Inga krusiduller, bara lite vanlig och hederlig omtänksamhet med några röda rosor, ett och annat hjärta och så en trevlig middag tillsammans. Fast jag tänker ändå att just idag kan man vara lite extra kärleksfull mot alla och en var, på olika sätt eller hur man nu väljer att göra. En smula kärlek och omtänksamhet fast lite extra går väl att ordna. Min insats idag blir att laga maten, pynta fint, tända många ljus, hämta ved och ringa runt till mina barn. Krama om min man som säger att jag är en ättiksgurka och gilla läget helt enkelt.

4 kommentarer:

  1. Så glad att du också målat hjärtan! Det är ju så kul när man väl börjar!
    Hoppas du fått en bra hjärtedag trots att den började i 120.

    Hjärtekramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  2. Heja dig som fixar 55 armhävningar, grymt alltså. Låter som en mysig alla hjärtansdag. Kramisar Tina





    SvaraRadera
  3. Ha ha 55 armhävningar och att vara en ättiksgurka! Ja du kan du Pia...
    Kram till dig denna sköna söndag!
    Titti

    SvaraRadera
  4. Härligt att kunna njuta lite extra även om det är en söndag.
    Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera

Tack snälla för din kommentar! Blir så glad för dina tankar!