lördag 30 januari 2016

Lite gröna planer.

Wiiihooo vad det blåste här i går kväll och i natt. Det är något med blåst och hårda vindar som jag lite sådär tycker om. Kanske för att det känns som om jag vore vid havet. Nej jag  tycker inte om att vara ute när det stormar, men ändå, själva ljudet och den där känslan av att vara liten på jorden. Ja det är något visst med det. 
Jag går här och planerar lite vad jag ska göra när jag blir frisk igen. Plantera om mina pelargoner, ta skott och starta lite smått med frösådderna. Ja kanske det eller ta långa härliga promenader. Eller både och. Det är så himla mycket man bara tar för givet när man är på hugget och allt bara snurrar på.

Lördag idag, den sista lördagen i januari och nog sjutton ska jag väl orka svänga ihop en god middag, kanske till och med baka något gott.  


2 kommentarer:

  1. Tycker också om dramatiska väder, bara det inte blir katastrofer. Här blåser det tappert vidare, den där Tor är stark!
    Skönt höra att du har planer och jag hoppas du mår bättre idag!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Gillar också när det blåser, men även om det är läskigt när man åker bil och det känns som man ska blåsa av vägen! Hoppas du blir frisk snart! Här hemma går det ALDRIG över!! :-(

    Kraam Therese

    SvaraRadera

Tack snälla för din kommentar! Blir så glad för dina tankar!