torsdag 3 september 2015

Ombonat och mysigt.

Konstigt att man vill ha lite mera jordnära färger nu. Jag menar det borde ju vara tvärtom. På sommaren vill man ha ljusa färger, vitt,havsblått och fräscht. Märkligt, eftersom det ju redan är så automatiskt. Precis som nu på hösten. Det är ju egentligen då man skulle vilja ha det där ljusa. Fast man kanske är nöjd, har fått så det räcker.
 
Jag myser i alla fall med värmeljus och murrar in mig lite i terrakotta och svart. Älskar vårt kök och det är där vi hänger allra mest när uterumstiden är över. Fast den tiden är inte riktigt, riktigt över ännu. Vi sitter ju där lååångt in på höstkanten och njuter vid brasan.
 
I dag är det sista jobbardagen innan semester. Vi drar till fjällen och ryggsäcken är packad. Eftersom vi ska tälta så hoppas jag på finväder. Prognosen säger tyvärr lite annat fast, jag struntar i det. Fjällen, nu kommer jag så bäst att du visar din allra bästa sida. Jag vill ha det mysigt och ombonat, så det så!
 

Det blir ett kort uppehåll här på bloggen. Återkommer med härliga höstbilder från vildmarken senare.

 


1 kommentar:

  1. Hoppas ni får det sådär alldeles underbart som det bara kan vara när man vandrar i fjällen!

    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera

Tack snälla för din kommentar! Blir så glad för dina tankar!