fredag 26 juni 2015

Vallmo och flugpanik.

En sak som är bra med att det är en sval sommar är att blomningen håller sig längre. Jättevallmon har blommat ett tag men är fina som fröställning också tycker jag. Inte sitter man där ute och njuter precis, har inte ens satt fram parasollet. 

Sen så är det fluginvasion här hos oss. Vi satt på pooldäck i går kväll och var tvungna att gå in. Nu pratar jag si så där 200-300 stycken som krälar och kryper typ överallt. Fast där inne var det massor också. Rustade med radar, flugsmälla och dagstidning gick vi på utrotningsuppdrag. Trodde vi i alla fall.

 Man märker att man misslyckats när man försöker slå ihjäl sig själv kl. 04.26. Det kryper i ansiktet och surrar i örat. Jag får panik! När kl. blivit 06.45 har jag ledsnat på att slå mig själv och kliver upp, sätter på kaffebryggaren och fortsätter att smälla flugor. Det är vid dessa tillfällen som jag funderar på om det är mysigt att bo på landet eller inte. Funderar lite på om jag skulle råna banken och dra utomlands också. Nej det får man ju inte...


Äsch det blir nog sommar här med och flugorna drar kanske vidare. Ok! Nu har jag funderat klart, det är mysigt att bo på landet, det tycker flugorna också. Fniss!





4 kommentarer:

  1. Vilka vackra blommor!!!

    Ja, men jag låtsas att det är typ april .... sommaren kommer tror jag. Tänker på förra året när det var superkallt i juni och sen blev det världens värmebölja i juli!

    Kram Malin och fy för flugor!

    SvaraRadera
  2. Men hålla vilka blommor!
    Ååå jag vill med ha sånna där vallmo här...såååå fint!
    Å flugor det brukar vi ha ööööverallt här men än så länge lyser de med sin frånvaro...koooonstigt!
    Å jag stryker inte heller lakanen...fniss..
    Ha en fin helg!
    Kram Katarina

    SvaraRadera
  3. Hua flugor är så äckliga, speciellt när de blir lite slöa av kylan. Men de försvinner säkert när värmen kommer.
    Härliga vallmoblommor. Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  4. Usch för flugor...och vem är inte sugen på att resa iväg nu..vi kanske skulle råna banken ihop?!kram

    SvaraRadera

Tack snälla för din kommentar! Blir så glad för dina tankar!