fredag 17 april 2015

Vårens finaste..

Hejsan hoppsan, idag är det fredag hörni. Härligt va? Jag slutade tidigt och eftersom ingen reservdel till dammsugare kommit så städade jag inte. Näee, jag tog en liten promenad och plockade vitsippor till min mamma och pappa istället. Ja till mig själv också.
 
Jag satt där i deras kök och pratade i några timmar om ditten och datten. Då fick jag höra att syrrans svärfar dött i natt. Då kändes plötsligt mitt val så himla bra och skönt.
 
Att få spendera tid med sina föräldrar när man kan är betydelsefullt. Jag fick dessutom en poncho som mamsen stickat åt mig. Bortskämd va?
 
 Att inte orka ut i naturen och plocka sig en bukett vitsippor känns så främmande, fast en vacker dag så kanske man sitter här och inte kan. Tänk vad glad jag skulle bli då om någon kom med en bukett vitsippor, vårens allra finaste.
 
 
  

5 kommentarer:

  1. Man ska vara rädd om sina föräldrar, en dag finns de inte mer! Bra tänkt och skrivet!

    SvaraRadera
  2. Jaa tänk så många gamla som sitter där och aldrig får komma ut och aldrig får besök.
    Neej städa kan man göra någon annan gång.
    Dina föräldrar blev nog väldigt glada att du dök upp.
    Kram Helena

    SvaraRadera
  3. Så fint du plockat. Och ja, vad skulle man göra utan sina föräldrar..

    Trevlig helg!

    Kram Therese

    SvaraRadera
  4. Kärleksfullt inlägg och sååå sant! Tänk vad en bukett vitsippor kan ge kärlek, både för en själv och för den som får buketten.....
    Stora kramen från Kate

    SvaraRadera
  5. Vilken underbar dag du haft. Jag önskar jag också kunde slå mig ner i mina föräldrars kök och prata om ditten och datten bara så där...... numera har jag ju bara min far och han finns 50 mil härifrån :o
    Ha de gott och njut av din dag. Kram, Catarina

    SvaraRadera

Tack snälla för din kommentar! Blir så glad för dina tankar!