fredag 20 mars 2015

Vårdagjämning!


Om något är värt att firas så är det vårdagjämningen tycker jag. Jag mår väl inte så där jättebra(förkyld) men fira lite orkar jag i alla fall.
 
Det är nu som våren och den bästa av årstider startar. Visst jag erkänner att jag har det lite jobbigt den här tiden, det är något med ljuset, serotoninet som gör att vår ångesten startar ungefär på samma gång som vi ställer om klockan.
 
 
Fast jag har lärt mig att känna igen varningstecknen. Då ska jag vila hjärnan samtidigt som jag ska vara fysiskt aktiv, omge mig med positiva saker och människor. Jag ska inte vara ensam, inte tänka djupa tankar, inte gräva ner mig i gyttjan. Jag ska välkomna våren och njuta av precis allt som finns att njuta av. Då är det viktigt att åberopa jantelagen. Låter det enkelt? Visst!
 
Men jag kämpar på vår efter vår, kämpar och försöker att inte få dåligt samvete, inte känna mig dålig eller värdelös. Jag vet att jag kommer klara det i år med.
 
En klok vän sa så här.
"Att vara en människa med mycket empati, känslor och tankar om allt och alla, är ju både bra och dåligt, helt klart mest bra tycker jag! Men, det tär ju på ens krafter ibland." 
 
Oj nu blev jag lite väl personlig. Suck! Önskar er i alla fall en skön fredag. Nu ska jag fika lite med min fågelholks snickare. Ciao!!
 
Just ja.. Kom ihåg att rock your socks Idag.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

5 kommentarer:

  1. Oj, vårdagjämning, det har jag missat totalt! Har haft fullt upp med solförmörkelse och andra kosmiska fenomen den här veckan :-)
    Får göra som du, hämta en bukett i trädgården.
    Krya på dig och ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  2. Visst är vårdagjämningen värd att fira. Får se vad vi ska hitta på.
    Jobbigt att dippa, men tur att du känner dig själv och vet att det går över.
    Varma kramen
    Anette

    SvaraRadera
  3. Jamen så är det! Upp och ner! Visst är det många "måsten" med vår och sommar, jag vet...är redan stressad för sommaren på ön med alla turister och besökare!! Tro mig! Jag blir äldre men inte klokare!
    Vi tar en dag i taget nu Pia!
    Kram till dig,
    Titti

    SvaraRadera
  4. Allt bor i ens eget huvud, plantera något vackert där. Du får en blomma av oss - till din tanke.
    :)

    SvaraRadera
  5. Det är bra att du känner igen varningssignalerna och har lärt dig att hantera "ångesten", då är den inte så farlig, om du förstår vad jag menar? Jag förringar inte dina känslor utan vill bara heja på att du är på rätt spår!
    Kram på dig och krya på dig i helgen!
    /Maria

    SvaraRadera

Tack snälla för din kommentar! Blir så glad för dina tankar!