lördag 28 februari 2015

Om smörgåstårtor, myndiga söner och små ostar.

Då var det hela över, min tid som förälder till omyndiga barn är till ända, man kan pusta ut.. eller? Äsch jag skojar som vanligt. Pusta ut ja, det gör man nog inte förrän på sitt allra sista andetag här i livet.
Fast jag pustar ut lite i förväg ändå nu eftersom festen gick bra här hemma. Vi lämnade huset till 14 vilda ungdomar på 18-års fest.  Huset stod kvar, det var städat och fint, inga trasiga saker och jag är glad för att jag litade på sonens omdöme. Glad och lite stolt på samma gång. Släkten bjöds på smörgåstårtor dagen innan och jag är riktigt nöjd med mina alster.
En med räkor, lax och ägg och den andra med rostbiff. Klart att vi hjälptes åt med städning, förberedelser och annat, men jag är ändå ett riktigt litet kontrollfreak så jag tar gärna på mig lite för mycket.
 Vi tillbringade natten i Enköping, inte alls på hotell som jag tänkt från början, utan hos en annan av sönerna. God mat bjöds vi på minsann, på thairestaurang och en härlig hotellfrukost också för den delen även om jag gjorde den själv. Ha Ha! 
I Enköping finns en liten ostbod Elisabeths ost&delikatesser.. Woow vad goda saker man kan hitta där. Jag fick nämligen ett tips(tack Henrietta) om en ost som legat i rödvin en tid som jag absolut ville testa.
Just den här sorten heter blue 61 och är super god med en väldigt kraftig smak. Den bör ätas sist. Maken och jag ska väl slå oss ner i soffan strax, njuta av ostarna och mellon. Alla våra myndiga söner är ute på Galej, dom tar hand om varandra hoppas vi.

5 kommentarer:

  1. Mmmm, ost är så fantastiskt gott. Något jag inte kan leva utan. Dina ostar ser väldigt spännande ut, du får rapportera ;-)
    Du har då verkligen stått i, så fina smörgåstårtor.
    Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  2. Vad gott det ser ut med smörgåstårta! Finns inte i Wales och det var faktiskt länge sedan jag gjorde en. Bra idé!
    Ostar älskar jag, så nuär jag riktigt hungrig!

    SvaraRadera
  3. Då får man gratulera då, vuxna barn! Hur känns det månne... kan tro att det kan kännas lite konstigt... men så fort det går tycker jag, tycker barnen var små nyss... mina är nu 11 och 16, visst går det fort!

    Hunden ja, nej det är inte hundår, hon är tretton riktigta år! I hundår blir det en hiskelig massa år.. och hon har tyvärr en del tumörer... men än är hon pigg och har inte ont, har veterinären sagt, och vi opererar inte en så gammal hund, så hon får vara med så länge hon inte har ont....

    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  4. Underbara smörgåstårtor du fixat!
    Kontrollfreak, det är jag också.... tyvärr...
    Vad härligt att det blev en bra helg på alla sätt!
    Kram och ha en fortsatt fin söndagskväll!
    /Maria

    SvaraRadera
  5. Fint ni verkar ha haft det! Du vet väl att Elisabeths ost och delikatesser även finns i Uppsala va? Slipper ni åka så långt nästa gång. :)

    SvaraRadera

Tack snälla för din kommentar! Blir så glad för dina tankar!