tisdag 30 december 2014

Övning ger färdiget.

 God afton i slott och koja. Dagens bokstav är Ö hos Tatjanis, som i övning.
Jag övar mig för fullt. Övar på att laga vegetariskt, övar mig på gitarren, övar på att inte bli galen på tonåringen och övar mig på att slappna av. Jag har övat många år just på att inte bli galen på tonåringar så jag borde nästan vara expert på det.. Fniss! Fast det är jag inte.  
Slappna av är svårast. Benen hoppar och huvet är fullt av allt möjligt. Febern begränsar mig som tur är eller kanske inte för jag blir sååå himla stressad av att ligga stilla. På mitt sängbord ligger travar med böcker som jag önskar att jag kunde ta mig tid och ro att läsa. Det är svårt.
 
Kan man öva på det tro?  Jag önskar att det gick. För övrigt så är det lugnt här. Vi planerar morgondagens meny som kommer bli tema fisk och skaldjur.  Tack alla gulliga ni för krya på hälsningar och  vet ni... det ser lite mörkt ut i tävlingen på besökstoppen tyvärr. Tack i alla fall ni som röstar.
 

 

 

 

7 kommentarer:

  1. Men din stackare, inte alls kul att vara sjuk. Hoppas du mår bättre i morgon. Övning ger färdighet:) slappna av behöver jag öva också på:) Kram och Gott Nytt år! Pernilla

    SvaraRadera
  2. Ja hela livet är en övning. Kul tema, lite annorlunda.
    Gott slut och Gott Nytt År på dig
    Annika

    SvaraRadera
  3. Uscha, Krya på dig! Vi har en förkylning här som vägrar lämna oss, men snart ska jag nog ha vräkt den :)
    Gott Nytt År!
    Kramen

    SvaraRadera
  4. Heja du som övar, det gör du rätt i. Önskar dig Ett Gott Nytt År. Kram Anette

    SvaraRadera
  5. Krya på dig och...... övning ger färdighet ;-)
    Synd att inte rösterna räcker, men jag har gjort vad jag kan. Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  6. En trevlig nyårsafton och ett riktigt gott och vegetariskt nytt år önskar jag dig!

    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  7. Att öva är alltid bra;) Övning ger färdighet som de säger.
    Ett gott nytt år önskar jag dig
    Kram
    Annie

    SvaraRadera

Tack snälla för din kommentar! Blir så glad för dina tankar!