onsdag 1 oktober 2014

Välkommen oktober.

 
Mina älsklingsfärger prålar för fullt i oktober. Rabatterna sjunger på sista versen och nätterna är kyliga och frostiga. Någonting inom mig gillar detta medans annat där inne protesterar för fullt. Vi är väl inte riktigt överens jag och jag...
 
 
 Har i alla fall börjat inse att det är mörkret som jag ogillar mest. Äntligen har det kommit upp lite nya gardiner i vardagsrummet. Skuggspel i eftermiddagssol.
 
  Men jag tokgillar dagar som denna, när luften är frisk, himlen är blå och solen värmer lite mitt på dagen. Mysigt att sniffa runt och beundra alla färger som finns nu på hösten. 
 
 
 
 
 Onsdag i dag och lill lördag.. vi äter gryta och dricker ett glas vin. Tänder en brasa och myser lite... Vad gör ni? 

2 kommentarer:

  1. Hmmm jag har just konstaterat att jag inte har några höstfärger i vår trädgård. Lite lila vore kanske inte så dumt, är det kärleksört av något slag? Får nog sätta mig och fundera ut hur de stackars planteringarna ska se ut när de blir klara i vår.
    Men vet du? Jag älskar hösten! Trots grådis, regn, kyla och mörker. Jag älskar alla årstider för allt de bjuder oss på, men just vintern älskar jag liiiite, mindre än de andra årstiderna ;-)
    Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  2. Vi har inte fått så där läckra höstfärger ännu! Jag väntar på dom för jag tycker det är så vackert! Oh, jag har glömt att få mig ett glas gott vin! Jag har bakat så jag har liksom glömt allt annat!
    Agneta kram

    SvaraRadera

Tack snälla för din kommentar! Blir så glad för dina tankar!