måndag 27 oktober 2014

Hallpynt!

Sista veckan i oktober och höstlov för somliga. Jag var nere hos lilla mamma och knyckte några grenar Japans lykta. Tycker dom är fina att dekorera med så här till halloween. Den fick sällskap av en murgröna som stått i uterummet.  Den här veckan känns så mysig och rolig fast den just börjat. Jag har trevligheter inbokat som jag återkommer till så klart. Nu blir det jobba av, en halv planeringsdag med beställningar och utvärdering av vissa projekt. Utbildning på torsdag och sååå fredagskul. Hoppas jag hinner pynta lite mer med lyktor och pumpor innan dess.
 
 

9 kommentarer:

  1. Mysigt med lite höstpynt och japanska lyktor är så fina! Varför har jag inga sådana i min trädgård, tro?
    Agneta kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Enligt min Mamma så är det ett rysligt ogräs :-)

      Radera
  2. Åh vad fint du pyntat Pia, supermysigt och ombonat! Japanska lyktor är något nytt för mig, har nog aldrig sett förut, fina :) Och tack för tips om västeråsgurka, ska nog banne mig göra ett försök att odla sådana till nästa säsong :)

    Kul att du har trevligheter att se fram emot, det är du värd!

    Många kramar aka

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Klart du ska testa Västeråsgurkor... Kram!

      Radera
  3. Superfint!
    Kul med trevligheter! Jag går samma utbildning som du, men tyvärr var jag sjuk första gången och nu på torsdag så var det ju bestämt sedan länge att jag skulle vara ledig, så jag missar ju en del... :( Tokigt att de lagt ett tillfälle på höstlovet, tycker jag nog.
    Kram och ha en fin vecka!
    /Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det tycker jagmed.. Synd att vi missar varandra men nästa gång... :-)

      Radera
  4. Hallå där!
    Sååå fiiint!
    Myyysigt att hösta till det lite... de där japanska lyktorna är allt bra skojjiga..som små konstverk.
    Å jiiiises så got tmed hembakt.
    den dagen kolhydratsdieten kommer ska jag bli den dietens största anhängare..;)
    Baka var 100 år sedan jag gjorde.
    Å du...tack för påminnelsen om plankan...noooot..haha... har inte gjort den nu på hela helgen..har glömt... får göra ett ryck igen..;)
    Kraaaaaaam Katarina

    SvaraRadera
  5. Fint höstpynt och japanska lyktor är fina att dekorera med.
    Må så gott och ha en fin tisdag!
    Kram

    SvaraRadera

Tack snälla för din kommentar! Blir så glad för dina tankar!