fredag 22 augusti 2014

Någat att se fram emot..

 
Sådär ja, nu har jag bokat in en weekend på underbara och fina Öland. Skördefest och fågelskådning i ett. Så härligt att kunna kombinera resan med sånt som vi bägge gillar. Konst, odling, härliga gårdsbutiker och så flyttfåglarnas flykt till södern.
 
En liten akvarell som jag målat.
 
Havet som så rogivande sveper in med sina vågor och sälarna på stenarna vid Långe Jan. Jag är glad och lycklig att ha något att se fram emot. Att möta hösten där är fantastiskt och vemodigt på samma gång. Om ni bloggerskor på Ön eller i närheten skulle vilja ha en bloggträff så hör av er, det vore väl kul?  Vi kunde ta en fika bara och språka lite.
Nu ska jag njuta av mina druvor, mina egna fina druvor helt utan gifter och konstigheter. Vad hittar ni på en fin fredag som denna?

8 kommentarer:

  1. Men vad himla kul, kommer säkert bli kanonmysigt :) Roligt att ha en resa att se fram emot så här på höstkanten. Och vilka fina druvor du drivit upp! Jag vill gärna plantera vindruvor vid mitt växthus. Har måååånga planer kring växthuset, gäller bara att sätta dem i verket :)

    Min fredag tillbringas i tv-soffan, djuuuupt ned :)

    Kraaaaaaam aka

    SvaraRadera
  2. Åh vad underbart att få åka till Öland en höstweekend! Själv har jag ju aldrig varit där, men jag vet ju hur mycket du gillar det, så jag är glad för din skull! =)
    Kram vännen! Nu måste vi ses snart... saknar dig!!!
    /Maria

    SvaraRadera
  3. Vilket kul sätt att möta hösten på. Kan tänka mig att det är annorlunda. Men vad fina dina druvor är, inte ser mina ut så inte. Hoppas de hinner mogna innan hösten kommer. Kram Helena

    SvaraRadera
  4. Men åå så mysigt att besöka öland på hösten...
    Vi var aldrig vid långe Jan..utan andra sidan...långe erik...å därifrån minns jag mest hur vi nästan fick hjärtatack av de 136 trappstegen upp...haha...dålig kondis...japp!!

    Vad underbart med egna druvor...det vill jag med ha...kanske kan få ändan ur nästa år..;)
    Å så tack snälla rara för din fina kommentar...
    Skönt att höra att nån förstår min torra humor...hahaaaa...
    Säg till om du kommer till Örebro och vill bestiga långa svampen så kan vi ha en bloggträff där..;)
    Synd att du inte kommer till enköping nästa helg...det hade varit trevligt ♥
    Kraaaam

    SvaraRadera
  5. Att ha något att se fram emot, det är det bästa det och det låter jättemysigt med Öland. Tyvärr bor ju jag på andra sidan av vårt land.....Så fint du kan måla!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  6. Vi behöver saker att se fram emot ön om det inte är så stora saker tror jag. Det låter ju hur härligt som helst. Skördefest låter intressant. Kram Anette

    SvaraRadera
  7. Så härligt! Det är alltid kul att ha något att se fram mot, vi brukar göra likadant, boka in något att se fram mot. Sen är ju våra trakter och speciellt Öland så vackra på hösten också.
    En bloggträff skulle vara trevligt, men för min del hänger det väldigt mycket på vilken dag det kan tänkas bli. Skördefesten sammanfaller ju alltid med Kiviks äppelmarknad :o
    Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  8. Så mysigt det låter! Hade du valt grannön hade vi kunnat få till en träff ;)
    Kram Gunilla

    SvaraRadera

Tack snälla för din kommentar! Blir så glad för dina tankar!