fredag 1 augusti 2014

En liten byrå flyttar in..


 

 
Dagen ägnades åt slipning och målning. Har dragit lite på detta på grund av värmen. Men idag så kändes det lite svalare i luften. Det fläktade lite. Då åkte slipmaskinen och färgburken fram.
 
Ni vet den där dagen i Waxholm, den misslyckade trippen, så stannade vi på en secondhandbutik på vägen hem. Där shoppade jag loss på en byrå eller vad det nu är. Tröstshopping!  Den har stått här och sett lite lessen ut ett tag.
 
Gud vad äckliga knoppar, alá 70-tal och snuskigt gulnad färg. Maken skakade lite på huvet åt min affär. Jaaa, skaka på du tänkte jag. Jag vet att den kommer bli bra när jag är klar med den.
 
 
Nu har den fått nytt liv, det fattas bara handtag eller beslag. Ska leta efter några som matchar och passar när jag får tid. Tyvärr så har den förre ägaren spacklat igen nyckellåset. Jag försökte pillra upp dem men det gick inget vidare, synd. Nu känns i alla fall den gamla klockan rätt på väggen igen.
 
 

8 kommentarer:

  1. Ser hur den står där och myser i sina nya kläder, byrån:) Den blev verkligen fin!

    Solkramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  2. Fin den blev byrån! Duktig du är, här har det inte jobbats mycket... Kram Suss

    SvaraRadera
  3. Kul när man kan återbruka gamla möbler så de blir som nya igen.
    Kram Helena

    SvaraRadera
  4. Vad snygg den blev! Så kul att ge nytt liv åt en gammal möbel! :-)

    Kram Malin
    ps. Vad kul att du kände till Nynäs slott :-)

    SvaraRadera
  5. Hârlig gammal byrå! Tänk vad lite färg och slipning kan göra!

    SvaraRadera
  6. Det blev ju helt klockrent! Så himla fint det blev, wow! Perfekt att återvinna möbler. Och så bra byrån passade ihop med klockan!

    Kramizar aka

    SvaraRadera
  7. Älskar att gå på loppisjakt!

    Kram jenny

    SvaraRadera

Tack snälla för din kommentar! Blir så glad för dina tankar!