torsdag 14 augusti 2014

Den smyger sig på...

Hösten, tänker jag på, den känns så nära och lite skrämmande. Jag vill inte, inte ännu. Den kyliga morgonen påminde mig om kommande tider, om fingervantar och vackra höstfärger. Om ånga från andedräkten och koftor i ull.
 
Om att det snart är slut badat i poolen och att man måste stänga igen alla dörrar. Jorå, jag gillar hösten men just i år så känns den så väldigt oundviklig och besvärlig. Ungefär som att jag missat något, som att jag inte utnyttjat mina sommardagar på bästa sätt. Men det har jag väl? Eller? Äsch! Det kommer bli bra, det brukar det.
 
 Torsdag redan och snart har man jobbat sin första vecka efter semestern. Det känns bra, även om tekniken/IT inte varit på min sida idag, (det ska gudarna veta för den andra vet redan, så som jag åberopat honom. fniss!) så är jag så glad att jag har ett arbete som jag trivs med. I dag kan jag också glädjas åt andras lycka, som att en bloggvän blivit nominerad till årets guldäpple. Woow!  Grattis Sandra!
 
 Eller att en kollega klarat sitt teoriprov till körkortet Wooow! Men sen en annan sak också... jag har blivit nominerad till att bli nästa veckas bloggbesökstoppen. Woooow!!! Hoppas ni vill rösta på mig då.
 

5 kommentarer:

  1. Ja nog är den på god väg men jag håller fortfarande hårt i sommaren. Kram Anette

    SvaraRadera
  2. Klart som sjutton att jag ska rösta på dig! Varje dag! Har redan gjort det nu!
    Jag ser fram emot hösten, men än tänker jag njuta av sol och varma dagar. Men imorse var det snudd på fingervantar som gällde. Endast 10 grader när jag tog min powerwalk strax innan kl 6 imorse... kyligt
    Kram/Maria

    SvaraRadera
  3. Nu hoppas jag det blir en varm och fin sensommar och höst...lovade de inte det tidigare ;)....hihi...
    Vad trevligt att du blev nominerad...spännande...klart jag röstar på dig :)
    Ha det gott vännen
    Kram Lollo

    SvaraRadera
  4. Jag gillar hösten massor men den kan få dröja och smyga sig på långsamt! Grattis till nomineringen, har faktiskt aldrig riktigt vetat vad Besökstoppen är för något, men nu få jag kanske göra ett besök... ;-)

    SvaraRadera
  5. Määhh...nu ska vi inte sörja...tänk vad mysigt emd vantar o tända ljus...raska promenader i klar höstluft....oja oss över kylan och längta till värmen...fniss...
    hihi...jag är så himla glad i dag så inget känns tungt..;)
    Härligt att du gläds med andra. En fin egenskap ♥
    Klart jag ska rösta! Varje dag!!
    kram Katarina

    SvaraRadera

Tack snälla för din kommentar! Blir så glad för dina tankar!