torsdag 24 juli 2014

Lite hett i hettan.


Men hallå vilken sommar vi har! Man fattar ju inte riktigt. Jag älskar detta även om jag faktiskt kan klaga lite ibland. Har man pool och skugga så funkar det. Om man dessutom har semester så, ja varför gnälla. En sak som kan vara lite knepigt är maten. Orka laga mat i värmen är ju lite sådär.
 
I dag valde vi att äta het mat som bränner lite extra i smaklökarna. Snabblagat och superenkelt. En spicey kryddpåse, lite kokosmjölk och kycklingfilé blandat med wook-grönsaker och nudlar.
 
Lika bra att svettas på eller hur? När man ändå är på gång.
 
En härlig och krispig vitkålssallad till detta, toppad med hallonbalsamico.. Mums!
 
Serveras i skuggan så klart under det stora parasollet.
 
Kall öl eller vatten passar bra till.
 
Skugga var det ja.. en segelduk från Jula känns väldigt bra. Hemma igen några dagar för att tvätta, packa om och se om hus, tonåring och vattna. Vi drar snart ut igen, denna gång mot kustbandet. Om jag ska fiska??? Nja vi får se.

4 kommentarer:

  1. Mmmm, som i mysigt ;-) Het mat liksom varm dryck är bra mot värme, kroppen lär anpassa sig bättre (har jag läst) Men jag vet att det funkar!
    Men wooken lät väldigt god. Ser med spänning fram mot ert nästa äventyr. Ha det gott i sommarvärmen och drick ordentligt. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  2. Ja poolen är man väldigt glad över i dessa heta dagar! Middagen får nog bli en variant av din, hatar att laga mat, särskilt när det är varmt!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Åh så gott, lite hett i hettan är alltid gott och den där segelduken måste jag se om den finns kvar! Ja visst är det varmt, inte många knop blir gjorda om man säger så...en bedrift att bara ta upp boken man ska läsa hi hi!
    Ha en skön helg Pia!
    Sommarkram,
    Titti

    SvaraRadera
  4. Sååå fina flip-flops!
    I den här värmen kan t o m jag sakna vår "gamla" pool... ;)
    Härliga fiskebilder på dig Pia! =)
    Den där kryddmixen kör vi också ibland när vi vill vara lata, men ändå äta något gott :)
    Kram och ha en fortsatt fin semester!
    /Maria

    SvaraRadera

Tack snälla för din kommentar! Blir så glad för dina tankar!