lördag 21 juni 2014

Sommargåvor!


På bordet i personalrummet stod en liten påse, i påsen låg en liten sax, en ört sax. Där fanns också en crema di balsamico Hallon. Underbar liten gåva från min chef. Vi har ätit lax med örtsås till middag och till det en god sallad med lite hallonbalsamico ringlad över. Det är verkligen dom små, små detaljerna som gör det tycker jag. Dom små fina ni vet.
 
Dagen har tillbringats i trädgården, mycket finlir och små korrigeringar. Älskar att ha tid över till sånt. Sånt som värmer ända in i själen. Sånt som man kan leva länge på när hösten kommer. Vaknade förövrigt till frost! Brrr!
 
 
 Städat lite i mitt växthus och gjort det redo för lite ruskvädersmys. Ni vet piffat med kuddar och sittplatser när man vill krypa undan och njuta lite av tomatplantor och vattenmelon i lugn och ro.
 
 
Pyntat lite vid entrén bara för att det är så himla kul. Vad har ni pysslat med en midsommardag som denna?


3 kommentarer:

  1. Jag har jobbat. Men jag har ätit sill och potatis för att få till lite midsommarkänsla.

    SvaraRadera
  2. Vilken mysig dag du verkar ha haft! Underbart att både ha tid att piffa med detaljer och njuta av dem.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Så fint du gjort hemma och vad roligt med en liten midsommarpresent från chefen: Vi fick inga presenter, men jag fick en rejäl löneförhöjning så jag blev också glad. Ha en fin söndag. Hoppas du får njuta bland dina vackra detaljer iträdgården. Kram Stina

    SvaraRadera

Tack snälla för din kommentar! Blir så glad för dina tankar!