söndag 9 mars 2014

Rent och skärt söndagsnöje!

 
Städa WC!
 
Inte så kul alls faktiskt men nödvändigt och viktigt tycker jag. En fräsch toa är ett måste. Damma, sortera ut, skura, torka och putsa. Rensa stegen från veckans kläder och lägga i tvätten i stället. Mattan åkte också in i tvättmaskin. Fy så äcklig den var.
 
Det blir lite roligare om man pyntar lite och ändrar om. Att man sen får ta lite bilder när man är klar gör att städningen övergår till styling, Det låter i alla fall roligare än att städa.
 
 
 
 
Det här är ett rysligt gammalt och rätt så fult våtrum som jag försökte piffa upp förra året med enkla medel Här kan man se hur jag gjorde. Nu bryter jag av det svart vita med lite skärt eller heter det kanske rosa. Har sett att det finns kakeldekor som ser ut som Marrakech, kanske jag ska byta. (stort smile)
 
 
Jag använder sånt som jag redan har fast byter bara plats på sakerna. Det känns som nytt då eller man ser det med andra ögon liksom.
 
I den söta burken förvarar jag mina hårsnoddar och spännen.
 
Hade hoppats på ytterligare en solig dag i trädgården. Nu blir det inne pyssel istället, kanske en promenad i stormen så småningom. 

6 kommentarer:

  1. Tack för din städpepp! Idag ska jag kalla min städning för styling! Det är väldigt rogivande och gå runt och flytta på sakerna tycker jag!

    Ha en fin söndag! Kram Jenny

    SvaraRadera
  2. Det blev så fint ditt badrum. man behöver ju inte göra en totalrust för att få det fint. Kram Helena

    SvaraRadera
  3. Ser så fräscht och snyggt ut i ditt badrum! Ska precis börja städa mitt, är så glad att jag med hjälp av morakniven fick bort en retsam fläck som suttit där på golvet sen jag flyttade in... det visade sig vara en klick spackel som bitit sig bergfast! Nu är den väck... tänk vad lite kan glädja:) Nu blir det roligt att städa!!

    Ha en fin söndag!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  4. Vad fint du gjort! Man kan göra mycket med små medel!

    Kram Malin

    SvaraRadera
  5. Så fint du gjort! Är också väldigt sugen på Marakeshkakel på badrumsgolvet. Tror inte mannen hänger på min ide än...
    Kram Stina

    SvaraRadera
  6. Så härligt, fräscha badrum och toaletter är trevligt. Och man känner sig så duktig efteråt. Och så har du ju verkligen stylat det också, jättefint!
    Agneta kram

    SvaraRadera

Tack snälla för din kommentar! Blir så glad för dina tankar!