söndag 2 mars 2014

Min söndag.

Jag vaknar tidigt som vanligt och känner att något hänt. Jag förbereder mig för några timmar framför tv:n med kaffe och vetelängd som mamma bakat. Tänder en brasa och sveper in mig i pläden.
 
 Då ringer det,  Mamma berättar att mormor somnat in. Hon som slutat äta och ta sin medicin, fick till sist gå till den sista vilan. Hennes tid är över här hos oss. Blir hon en ängel, eller kommer hon någon annanstans, det vet man ju inte. Jag väljer att tänka att hon är lycklig nu. Dagen fortsätter med motion, bilvård och bogsering. Vi äter tårta som tonåringens flickvän bjuder på. På bänken ligger kyckling till middag. Jorden snurrar på liksom.... Jag tänker på Mormor.

4 kommentarer:

  1. Kramar om ♥♥♥
    Ta hand om dig vännen
    ~Lollo~

    SvaraRadera
  2. Att förlora en nära anhörig är svårt att förstå - just det här att allt annat bara fortsätter.....Jag tror att din mormor har det gott var hon än är, för att hon är någonstans vill jag gärna tro!
    Agneta kramar

    SvaraRadera
  3. Så sorgligt även om det kanske var väntat.
    Stor kram till dig!

    SvaraRadera
  4. Det förstår jag att du gör. skönt att somna in ändå. Min mormor gjorde så för ett par månader sedan. Det lät riktigt mysigt med din morgon annars. Jag älskar sådana morgnar. Ha en fin kväll! Kram Pernilla

    SvaraRadera

Tack snälla för din kommentar! Blir så glad för dina tankar!