tisdag 18 mars 2014

Krispig frukost.

Det skulle vara gott med müsli till filen, tyckte tonåringen. Ja visst, och så är det lite nyttigt också. Härligt tänkte jag, det går in en del ändå. Man försöker ju vara en god förebild liksom. Jag är väl ingen hälsoguru direkt men jag har ändå lite hum om vad som är bra för hälsan. Har tjatat om det i  X antal år här hemma.
 
Så jag skuttade upp glad som en lärka i morse (utan huvudvärk. Yes!) och rotade fram lite smått och gott ur skafferiet. Rågflingor, havregryn, solrosfrön, krossade linfrön och hackade nötter åkte in i ugnen på rostning, ringlade lite flytande honung över först. Sedan pytsade jag ner russin och så lite cornflakes. Klart! Krångligt? Nej inte det minsta, ska kanske ha i lite annan torkad frukt nästa gång.
 

3 kommentarer:

  1. Härligt med egen musli!
    Kram /Maria

    SvaraRadera
  2. Mums, så gott det låter! Ska nog testas.
    Må så gott och kram!

    SvaraRadera
  3. Det är så gott med egengjord müssli. Och inget krångligt alls :-)
    Kram Helén

    SvaraRadera

Tack snälla för din kommentar! Blir så glad för dina tankar!