lördag 14 december 2013

Ledlampor i det mörka hörnet.


Jag verkligen avskyr mörker, blir trött, sur och hängig av detta fenomen. Bara tanken på att bo långt norrut på vinterhalvåret gör mig knäsvag och dyster.  Att sen komma hem efter en vecka med mycket solljus och drabbas av en liten förkylning gör att humöret dras ned lite extra. Ett mörkt hörn, en lysrörsarmatur som plötsligt vägrade lysa gjorde att jag nästan exploderade av ilska idag. Suck! Inte alls bra för blodtrycket....
 
Maken som alltid är så snäll och tålmodig med mig, körde raka vägen till en el butik och inhandlade ett nytt lysrörsarmatur och en smart lite batteridriven ledlampa. Den placerades i det mörka hörnet och vips så blev allt mycket ljusare igen. Nu kan jag lugnt och fint planera resten av helgen med lite glögg och annat gott.


1 kommentar:

  1. hihi, skönt! Nej mörkret tar hårt på en. Trodde det var kväll idag när jag tittade på klockan och såg att den bara var tre!? Kram Nilla

    SvaraRadera

Tack snälla för din kommentar! Blir så glad för dina tankar!