söndag 4 augusti 2013

Sista dagen på semestern.



 
Semestern är över,  ja det är ett faktum. Vill inte tänka på det men så är det.  För mig är det jobbardag i morgon men för andra är det helt andra bullar. Jag hjälpte nämligen tonåringen att packa resväskan idag, där låg ett par bortglömda badtofflor kvar sedan mellansonen varit i Thailand.  Jag skrattade inombords när jag hittade dem. Tonåringen ska till Gotland på medeltidsvecka. Jag ska jobba! Mörkerseende.... Ångest! Kul för honom, såklart.
 
Vi,  alltså maken och jag tog en dagstripp till Sigtuna. Sista rycket.... Njöt av solen och atmosfären vid Mälaren. Moderna saker vill jag säga, en dosa som piper när vår mat är klar och redo att serveras. Fniss!
 
Åt en god lunch vid vattnet. En svensk klassiker, stekt strömming med potatismos.. åh så gott!
 
Tittade på båtarna och fantiserade hej vilt om både det ena och det andra. Vi har lite olika smak vad gäller båtar.  Vi har lite olika smak i annat också för den delen men det gör ingen ting alls. Gissa vilken av båtarna jag föredrar!
 
Avslutar dagen hemma med sill och färskpotatis.  Kanske en liten tv serie  i form av deckare får avsluta sex veckors njutning.  Jag vill att tiden ska stanna nu...
 
 
 Jag längtar redan till nästa sommar.
 
 




5 kommentarer:

  1. Gissar att träbåten är din favorit! ;) :)
    Jag är ingen båtmänniska men gillar att se på gamla vackra träbåtar eller fina pampiga segelbåtar ;)
    Vi var i Sigtuna i fredags.
    Syns imorrn då vännen!
    Kram fina!

    SvaraRadera
  2. EXAKT sådär känner jag i kväll också! Jo, jag börjar också jobba i morgon. Men mina ungar ska inte resa utan forslas till fritids..suck.
    Vill också stanna tiden nu och äta stekt strömming och njuta av varma vindar för evigt.

    SvaraRadera
  3. Träbåten tror jag att du gillar. Jag har däremot haft en stor träbåt men fy vad jobb det var.

    SvaraRadera
  4. Sex veckor, men så skönt. Jag gissar att du gillar träbåten. Sigtuna är ju så fint. Ha en bra jobbdag i morgon.
    Kram Helena

    SvaraRadera
  5. Träbåten blev i alla fall min favorit, tycker du kanske det samma ? Mysiga bilder från er dag. ha en fin vecka.

    SvaraRadera

Tack snälla för din kommentar! Blir så glad för dina tankar!