måndag 15 juli 2013

Röda bär i bunken.

 
Nej nu måste jag göra något annat ett tag tänkte jag och la målningen på hyllan en stund. Det ska ju torka ordentligt innan man stryker på igen. Busken är full av röda vinbär i år. Vi har bara en röd och en svart buske med vinbär och det räcker gott och väl åt oss.
 
Det tog inte lång stund att repa av några klasar. Ska jag koka lite gelé kanske? Eller något annat?
 
 Kikar lite i boken som jag fick av barnen på jobbet. Wow vad enkelt, en marängtårta med vinbär.

Lätt som en plätt! 
Fast först ska jag bara sitta här ute i sommaren ett tag, lyssna på asparnas sus och njuta av ringblommorna. Kanske slumra lite också. Vad hittar ni på så här på en måndag?
 
 
 
 



3 kommentarer:

  1. Heisann! Dette ser godt ut.... så det var kommet noe rødt på villripsen her også!
    Vil du være med på Blogger´s Sunday Walk fk? Se mer informasjon på bloggen min.
    Ha en fin dag ;:OD)

    SvaraRadera
  2. Ringblommor tycker jag är så fint! Hade nästan glömt den blomman.

    SvaraRadera
  3. Härliga sommarbilder! Vackert! Vilken bra idé att göra marängtårta av bären, ser supergott ut :)

    Jaha, du är i renoveringstagen inomhus ser jag längre ner bland inläggen :) Iiiiiinte kul att måla tak, pust! Men det blir ju sååå bra att ljusa upp furu som blivit för mörk, det blir en jätteskillnad. Ser fram emot att följa detta projekt :)

    Vi ska försöka få ordning på gården idag, ska trimra gräs och rensa lite i rabatterna :)

    Kraaaaaam aka

    SvaraRadera

Tack snälla för din kommentar! Blir så glad för dina tankar!