tisdag 16 juli 2013

Fastnat..

Nu går det trögt med både det ena och det andra. Taket är målat tre gånger, armarna är som geléklumpar. Fönstren är nästa klara bara två kvar. Tapeter var det ja... Vi åker in och kollar samtidigt som vi besiktar bilen. Den som det ju var körförbud på eftersom vi missat att besikta den i April. Det blir nog bra det här...
 De 10 sorters tapeter som jag tittat ut på nätet var inte alls så som jag tänkt, maken tycker absolut inte som jag. No way att det blir paisleymönstret, säger han. Jag visste det, nu kommer det dröja innan vi hittar det vi vill ha, innan vi är överens. Vi tog hem kataloger utifrån vad vi trodde skulle bli snyggt. Det blev inte alls bra med det ljuset och till soffan. Man kan ju inte köpa en ny soffa igen heller.
 
Bilen gick inte igenom, alltså det behövdes verkstad och hur billigt är det på en skala. Nåja vi får väl klara oss utan tapeter ett tag, vi har fastnat. Jag ska kanske ta tag i alltsamman i morgon igen. Åhh så stökigt det blir också när man håller på. Jag behöver muntras upp. Vi som hade tänkt tapetsera klart, och sedan dra ut till kusten några dagar med husvagnen. Hmmm det går inte så bra heller eftersom vi inte har någon bil som kan dra den. Som sagt vi har fastnat. Jag tar några tidningar och går och lägger mig vid poolen fast först ska köttet läggas i marinad. Kaffe & chilimarinerad fläskytterfilé ska vi bjuda på i kväll, mums!.
 

4 kommentarer:

  1. Ååh så trist Pia! Det enda uppmuntrande jag kommer på är att du iaf har en härlig pool så du kan svalka dig i värmen! KRAM!

    SvaraRadera
  2. Den tapeten vill jag ha i vårt TV-rum! :) Vet inte om det blir beige eller om det blir den blågrå, bara ;) ÄLSKAR den!!!!
    Upp med hakan, Pia! Solen skiner, det är varmt, ni har en fin pool god mat på gång och.... ni har VARANDRA! :) Förstår att saker och ting känns riktigt tunga när de inträffar tillsammans så där... Men det blir bättre! :)
    Kram fina!
    /Maria

    SvaraRadera
  3. Det där är ju exakt min sovrumstapet! Jag har den på en vägg, resten är vita/putsade. Supernöjd! Kram, Marthina Holmbytorp

    SvaraRadera
  4. Ni löser det nog snart alltihop men fy vad trist! Men din middag lät riktigt god! Kram Nilla

    SvaraRadera

Tack snälla för din kommentar! Blir så glad för dina tankar!