onsdag 12 juni 2013

En härlig och ledig dag...

 
 
Jag tog en ledig dag, en dag att få tillbringa med sonen som slutar grundskolan. Köpte några solrosor till hans mentorer. Jag blir i alla fall glad av dom och hoppas att dom blev det med.
 
En fin stund i kyrkan med Den blomstertid nu kommer, fina tal om livskvalitéer och skönsång från elever och lärare. Njutning och eftertanke.  Jag hade tänkt mig en lunch med sonen efteråt, bara vi två men.. Vi blev fler, några kompisar hakade på och vi hade en jättemysig stund på pizzerian i byn. Vad gör det att jag fick bjuda på fyra pizzor istället för en. Ett minne för livet, om hur det var den dagen som dom slutade nian.
En härlig uteservering med bra service.
 
Sedan hade jag en stund för mig själv, behövde göra några inköp och stannade till på ett litet mysigt café. Satt där och bara njöt av alla fina karamellfärger. Kaffet smakade gott och så fick jag oväntat och mycket trevligt sällskap vid bordet.
 
Väl hemma igen så unnade jag mig ett par timmar vid poolen, gick ut och skördade sallad och tomater i trädgården och fixade en grekisk sallad till middag. Jag är riktigt, riktigt nöjd med min lediga dag.


 

 



2 kommentarer:

  1. Det låter som en alldeles perfekt dag!

    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera
  2. Vilken hälig pizza stund med flera grabbar än sonen, de tillfällena är nog lätträknade nu när de blir stora.
    Härlig dag du haft.
    Kram helena

    SvaraRadera

Tack snälla för din kommentar! Blir så glad för dina tankar!