torsdag 13 juni 2013

MÖNSTRADE KLÄNNINGAR

Fick för mig att jag skulle köpa några klänningar. Gillar verkligen att ha klänning på sommaren. Jag fastnade för två helt olika varandra sommarklänningar.
Den här blommiga att ha på dagen, ja den funkar väl kvällstid också. Ett härligt rosen-mönster på den och fin draperad ringning i halsen.
Ett par illgröna espadrillos till kan vara snyggt.
 
 
Sen vet jag inte riktigt vad som flög i mig.

 Jag klickade hem den här till  sommarkvällarnas fester, sååå snygg tycker jag, häftigt zig-zag mönster på den i guld, vitt och svart. Nu har jag ju absolut inte den där figuren så vi får väl se om jag kan ha den ändå. Den är riktigt läcker och ryggen är ett strå vassare. Jaaaa, jag vet att jag inte är 20 år heller. Men varför inte? Den fanns i min storlek och det fanns ingen åldersgräns på den vad jag kunde se. Fniss! Nu kan man tro att jag springer på sommarfester lite stup i kvarten att jag är en partytant, men det är jag inte. Jag tycker att man kan vara lite fin en lördagskväll tillsammans med sin kära man. Klä upp sig lite och känna sig festlig och bryta vardagsmönstret.
Svarta sandaletter till den blir kanon.
Bägge klänningarna kommer från Bonprix.se och skorna från Brandos.se
 
För fler tolkningar av mönster kika in på fabriken
 



7 kommentarer:

  1. Wow Pia, så fina klänningar!! Och viken häftig klänning för fina sommarkvällar!! Jag tycker absolut att man ska köpa det man tycker är fint och det man trivs i, det gör jag! Jättefint mönster på klänningen tycker jag! Nu hoppas jag att du lägger ut ett foto så vi får se bloggerskan i de vackra klänningarna :))

    Stöööörsta kraaaamen

    SvaraRadera
  2. Ooops glömde din fråga, ingen aning om vad blomman heter, är urkass på sådant :))

    //aka

    SvaraRadera
  3. Nä, jag ser inte heller någon åldersgräns på den klänningen! SNYYYYGG! Och du vet att jag absolut håller med om att man mår bra av att klä upp sig en lördagkväll, även om man bara ska vara hemma! :)
    Gillar för övrigt allt du visar!
    Kram på dig!
    /Maria

    SvaraRadera
  4. SÅÅÅ fina klänningar båda två!

    SvaraRadera
  5. Du kommer ju att bli hur fin som helst! Håller med dig om att man kan vara fin hemma också :)
    Kram Maria

    SvaraRadera
  6. Tjusiga inköp. Dom kommer nog att passa dig!
    Önskar dig en härlig fredag
    Kram
    AC

    SvaraRadera
  7. Båda klänningarna var jätteläckra..

    SvaraRadera

Tack snälla för din kommentar! Blir så glad för dina tankar!