onsdag 24 april 2013

Värdering!


Skavankerna blir tydligare när man ser dom. Ja så skulle man kunna beskriva den känslan jag har just nu. Vi ska nämligen värdera vårt hus, det kommer hit en mäklare om en vecka drygt och jag ser bara det negativa, det fula och skavda. Det som jag inte hunnit med ännu. 
 
Oj! jag måste ta tag i det här nu, måste verkligen slipa och måla dörrkarmarna som nötts med åren.
Jag måste se över fönsterbågarna och byta ut rostiga krokar och öglor.

Taklisterna och taket i badrummet har tagit stryk av ånga och fukt. Det måste slipas, tvättas och målas om. Ja då var helgen räddad med andra ord. Jo då, jag vet att de inte tittar så noga på detaljer utan fokuserar på vissa grunder som kakel, trägolv, köksutrustningar och värmekällor. Fast jag tror ändå att det spelar en liten roll om det ser lite fräscht och snyggt ut. En välskött tomt, målade hus och skötta hängrännor m.m. Blommor på borden och puffade kuddar, glänsande bänkar och jaaa, riktigt välstädat, Tipp-Topp som man brukar säga.
 
Poolen har tinat så vi får lov att öppna den och ge ett skönt intryck av soldäck och badplats. En klarblå pool ser väl roligare ut än detta? Det kommer bli lite jobb men det kan det vara värt. Ska bara få familjen att fatta galoppen också. Sen har vi ju inte bara ett hus som ska besiktigas utan tre st. på tomten. Jaa, bara att kavla upp ärmarna och sätta igång.



3 kommentarer:

  1. Jobba inte ihjäl dig i helgen, nu! Men visst tror jag också att det är viktigt vad ögat ser! Satsa på det stora och viktigaste!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Oj låter som ni har mycket jobb! Tre hus wow! Ja när man har hus kan man alltid se fram emot att det finns nåt att göra (eller inte...)
    Mysigt med pool!
    Är ni på väg att flytta till annat boende nu då? Kram Suss

    SvaraRadera
  3. Håller med Victoria, satsa på det största och viktigaste! Små skavanker vet ju mäklare att det blir. Lägg inte nergi på det, utan det är helheten de tittar mest på. Som du säger: materialval ikök/badrum, maskinell utrustning, uppvärmning... Poolen är ju ett plus! Fixa till lite mys runtom där. :)
    Sulle kolla din moodboard, men det inlägget finns inte?
    Syns snart!
    Kram /Maria

    SvaraRadera

Tack snälla för din kommentar! Blir så glad för dina tankar!